איוב שובר את השתיקה לאחר שבעה ימים של אבל חרישי ומקלל את יום הולדתו. בעקבותיו קם ראשון מבין הרעים אליפז ופותח בדברי נחמה שמבליעים בתוכם לא מעט ביקורת כלפי איוב. ביחידה זו נעסוק בתחושותיו ובטיעוניו הנכוחים של איוב ולמולם נבחן את נקודת המבט ואת הטיעונים של אליפז יחד טיעוני הרעים האחרים.
איוב ג, ד (א-ט)
איוב ג, ד (א-ט)
מבט מלמעלה
שיעורים
נחמה או תוכחה: מענה אליפז
נבחן את דברי אליפז שמצדיקים במרומז את אלוהים ותובעים מאיוב לפשפש במעשיו. נעסוק בניסיונות להסביר אסונות בתקופתנו.
פרק ד, א-טהאדם מחפש משמעות
נעמוד על הקשר בין ייסורים ובין משמעות החיים, ונעסוק בתפקידו של הפחד. מומלץ להקדיש לפחות שני שיעורים לנושא זה.
פרק גמאמרים דידקטיים
הצעה דידקטית להוראת איוב, פרק ג'. ניתוח הפרק נעשה בשלושה צירים.
נחמה או תוכחה: מענה אליפז
נבחן את דברי אליפז שמצדיקים במרומז את אלוהים ותובעים מאיוב לפשפש במעשיו. נעסוק בניסיונות להסביר אסונות בתקופתנו.
פרק ד, א-טהאדם מחפש משמעות
נעמוד על הקשר בין ייסורים ובין משמעות החיים, ונעסוק בתפקידו של הפחד. מומלץ להקדיש לפחות שני שיעורים לנושא זה.
פרק גמאמרים דידקטיים
הצעה דידקטית להוראת איוב, פרק ג'. ניתוח הפרק נעשה בשלושה צירים.