היום השישי – אלוהים בורא את האדם
פרק א, כו-לא
הזמנה ללימוד
נזכיר לתלמידים מה נברא עד כה בעולם. נשאל את התלמידים: מה יש לנו כרגע בעולם שנברא? נדביק על הלוח תמונות של סדר הבריאה ונשאל את התלמידים מה לדעתם ייברא עכשיו ומדוע?
מבט ראשון – מפגש עם הפסוקים
נקרא את פסוקים כד-כה או נספר אותם בעל פה לתלמידים.
מבט שני – הסבר ושאלות הבנה
- מה תפקיד האדם?
- כיצד משמשים כל הדברים שנבראו את האדם?
נשאל את התלמידים: מדוע אתם חושבים שהאדם נברא אחרון? נבקש מהתלמידים לנמק את דעתם.
נמשיך ונשאל: מה היה קורה לדעתכם אילו האדם היה נברא ראשון?
מבט שלישי – הסבר ושאלות
מהן שתי הברכות שאלוהים מברך את האדם?
- הברכה הראשונה היא פריון: "וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים: 'פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ'."
- והברכה השנייה הניתנת לאדם היא שלטון על הארץ: "וְכִבְשֻׁהָ וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבְכָל חַיָּה הָרֹמֶשֶׂת עַל הָאָרֶץ".
נסמן על הלוח את הפעלים בפסוק וְכִבְשֻׁהָ וּרְדוּ ונסביר לילדים את מובנם.
פעלים אלו המודגשים בפסוק הם הפעלים הרומזים על אחריות האדם בעולם: נבין שהשלטון בעולם ניתן לאדם בלבד ולכן הוא נברא אחרון. נאיר את עיני התלמידים לכך שעליונות טומנת בחובה אחריות לדאוג לעולם ולקדם אותו.
מבט לחיים
נעסוק באחריות שלנו לשמירה על העולם.
נצפה עם התלמידים בסרטון של החברה להגנת הטבע על שימור חיות הבר בארץ. נחשוב עם התלמידים איך אנחנו יכולים לקחת יותר אחריות על העולם שמסביבנו.
לסיכום - מה היה לנו?
תוכן: בריאת החיות והאדם.
מיומנות: קריאת פסוקים, חילוץ מילים קשות והבנת משמעות.
מתודה: צפייה בסרטון ושאלות חשיבה על אודות הדירוג בבריאה.