סגור תצוגת כיתה
הפרק

הקשרים במשפחתו של יצחק

פסוקים א-יז

שיעור ראשון מתוך ארבעה
*לפניכם הצעה לשיעור, מוזמנים לקבל השראה ורעיונות ולערוך את השיעור בהתאם לכיתתכם. לימוד מהנה.

הזמנה ללימוד

נזמין תלמידים לספר על תחושת אפליה שהרגישו בעבר או ששמעו על מישהו שהפלו אותו. נספר כי היום נקרא על השלכות של אפליה כזו בבית משפחת יצחק.

מבט ראשון

נקרא את פסוקים א-יז בקול ונסביר תוך כדי קריאה את התפתחות העלילה בשפה שלנו. לאחר מכן נבקש מהתלמידים לסמן בטקסט בכל פעם שמופיעות המילים 'בנו', 'בני' או 'בנה' (לחלופין אפשר להקרין את הטקסט דרך האתר ולסמן את המילים על הלוח).

לאחר הקריאה נשאל:

  • מה מסמלים כינויי השייכות האלו? (קשר חזק בין רבקה ליעקב, קשר חזק בין יצחק לעשו. ברור מי הבן של מי)

נזכיר בהקשר זה את הפסוק שכבר למדו בפרק כה פסוק כח: "וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת עֵשָׂו כִּי צַיִד בְּפִיו, וְרִבְקָה אֹהֶבֶת אֶת יַעֲקֹב".

מבט שני

יצחק כבר זקן מאוד, הוא כמעט עיוור.

  • מה הוא מבקש מבנו עשו לעשות עבורו?
  • מה הוא מבטיח לו בתמורה לכך?

רבקה שומעת את השיחה בין עשו ליצחק ומחליטה לפעול להעביר את הברכה מעשו ליעקב.

  • מהי תוכניתה של רבקה?

נערוך רשימה של החפצים שבהם רבקה משתמשת בתוכניתה.

  • ממה חושש יעקב?
  • כיצד רבקה מרגיעה אותו?
  • למה לדעתכם הברכה חשובה ליעקב ולרבקה עד כדי כך שהם מוכנים לרמות בעבורה?

מבט שלישי – התבוננות והעמקה

נצייר על הלוח עץ משפחה של משפחת האבות כפי שאנחנו מכירים אותה עד עתה (ראו דף העשרה גם בממערך השיעור):

נבקש מהתלמידים לחזור למילים שסימנו בתחילת השיעור וניזכר מי מכונה "בנו" (של יצחק) ומי מכונה "בנה" (של רבקה)? למי רבקה קוראת "בני" ולמי יצחק קורא "בני"? מה אנחנו יכולים ללמוד מכך על היחסים בין ההורים לילדים במשפחתו של יצחק?

כעת נבקש מכל תלמיד לצייר על דף חלק את משפחתו של יצחק. בציור נבקש לשים לב לפרטים אלו:
מיקום הדמויות – מי קרובה למי? מי נמצאת רחוק ממי על הדף?
המאפיינים החיצוניים שלהן – יצחק העיוור, עשו השעיר, יעקב העדין המחופש בבגדי עשו.
הבעות הפנים של הדמויות המשקפות את רגשותיהן – האם יעקב נלהב לקראת המהלך הצפוי, או אולי חושש מפניו? האם רבקה לחוצה, או בטוחה בעצמה? ואיך מרגיש עשו בשלב זה של הסיפור? האם הוא משער מה צפוי לו, או שהוא עדיין נינוח?

תלמידים שירצו לשתף בהסבר הציור שלהם יוכלו לעשות זאת במליאת הכיתה. את הציורים נתלה על לוח בכיתה.
בזמן שרוב הכיתה מציירת נוכל לשבת עם קבוצת תלמידים מתקדמים ולשוחח עמם על שאלות אלה:

  • התבוננו בעץ המשפחה של משפחת האבות. מה יכולה להיות הסיבה שבגללה יצחק מעדיף את אחד מבניו?
  • האם יש משמעות לכך שהוא מעדיף דווקא את הבכור? (יש לשים לב לכך שיצחק עצמו אינו הבכור, אך הוא בוודאי היה הבן המועדף על אביו)
  • אם יצחק כבר לא רואה טוב, ואילו רבקה רואה היטב את המציאות, האם צדקה רבקה שדאגה שיעקב יקבל את הברכות?

מבט לחיים

התנ"ך מציג את אבות האומה, הדמויות החשובות כל כך לעם שלנו, כדמויות לא מושלמות בעלות פגמים. מדוע הוא מציג אותם כך? (כדי שנוכל ללמוד מהם)

נשאל בכיתה:

  • מה לדעתכם אפשר ללמוד מחלק זה של הסיפור על יחסים בין הורים לילדיהם?

נחלק את התלמידים לשתי קבוצות: בקבוצה הראשונה יכינו התלמידים רשימת המלצות להורים כיצד לנהוג עם ילדיהם על פי הפרק (לתת יחס שווה לכל האחים, להתייעץ עם בן/בת הזוג לפני שמקבלים החלטות חשובות הנוגעות לילדים וכו'). בקבוצה השנייה יכינו התלמידים רשימת הנחיות לילדים בנושא כיבוד הורים על פי הפרק (לעשות מה שההורים אומרים, להכין להם אוכל, לדבר רק אמת עם ההורים). נאסוף את רשימת העצות במליאת הכיתה.

לסיכום - מה היה לנו?

תוכן: השהינו את המבט היום על יחסים מורכבים במשפחה, ראינו את תוכניתה של רבקה להעברת הברכה מעשו ליעקב ושוחחנו על יחסים בין הורים לילדים.
מיומנויות: חשיפת משמעויות בטקסט המקראי באמצעות ביטויי שייכות: בני, בנו ובנה; הבעת רגשות ויחסים בין אנשים באמצעות ציור; שיח מיטבי בקבוצה (למתקדמים) ובמליאת הכיתה (בנושא יחסי הורים וילדים).
מתודות: סימון מילים בטקסט, בניית עץ משפחה, ציור ורשימת עצות.

העשרות
ממערך השיעור
מדרשים
ניבים וביטויים
תרבות ואומנות
סיפורו של מקום
ריאליה מקראית
סרטונים
דפי עבודה והעשרה לשיעור
דפי עבודה והעשרה לשיעור
ילד של אימא
מַדּוּעַ כָּתוּב: "וְרִבְקָה אָמְרָה אֶל יַעֲקֹב בְּנָהּ"? הֲרֵי גַם עֵשָׂו הָיָה בְּנָהּ. מִשּׁוּם שֶׁיַעֲקֹב הָיָה...
ילד של אימא
"וְרִבְקָה אָמְרָה אֶל יַעֲקֹב בְּנָהּ לֵאמֹר, הִנֵּה שָׁמַעְתִּי אֶת אָבִיךָ מְדַבֵּר אֶל עֵשָׂו אָחִיךָ לֵאמֹר." (פסוק ו)

צילום: shutterstock.com

מַדּוּעַ כָּתוּב: "וְרִבְקָה אָמְרָה אֶל יַעֲקֹב בְּנָהּ"? הֲרֵי גַם עֵשָׂו הָיָה בְּנָהּ.

מִשּׁוּם שֶׁיַעֲקֹב הָיָה שׁוֹמֵעַ בְּקוֹל אָבִיו וְאִמּוֹ, כְּמוֹ שֶׁנֶאֱמַר: "וַיִּשְׁמַע יַעֲקֹב אֶל אָבִיו וְאֶל אִמּוֹ" (בראשית כח, ז), וְאִלּוּ עֵשָׂו הָיָה שׁוֹמֵעַ רַק בְּקוֹל אָבִיו. לָכֵן מֻדְגָּשׁ: "יַעֲקֹב בְּנָהּ".

  • מָה אֶפְשָׁר לִלְמוֹד מֵהַמִדְרָשׁ עַל מַעֲרֶכֶת הַיְחָסִים שֶׁל רִבְקָה עִם בְּנָהּ עֵשָׂו?
דלתות מסתובבות
זֶה יָצָא וְזֶה נִכְנַס. כֵּיצַד הָיָה הַדָּבָר הַזֶּה? אֶלָּא מִי שֶׁנָּתוּן בָּאוֹרָה אֵינוֹ רוֹאֶה לְמִי...
דלתות מסתובבות
"וַיְהִי כַּאֲשֶׁר כִּלָּה יִצְחָק לְבָרֵךְ אֶת יַעֲקֹב, וַיְהִי אַךְ יָצֹא יָצָא יַעֲקֹב מֵאֵת פְּנֵי יִצְחָק אָבִיו, וְעֵשָׂו אָחִיו בָּא מִצֵּידוֹ." (פסוק ל)

צילום: shutterstock.com

זֶה יָצָא וְזֶה נִכְנַס. כֵּיצַד הָיָה הַדָּבָר הַזֶּה?
אֶלָּא מִי שֶׁנָּתוּן בָּאוֹרָה אֵינוֹ רוֹאֶה לְמִי שֶׁנָּתוּן בַּחֲשֵׁכָה, אֲבָל מִי שֶׁהוּא נָתוּן בַּחֲשֵׁכָה רוֹאֶה לְמִי שֶׁנָּתוּן בָּאוֹרָה.
עֵשָׂו בָּא מִן הַשּׁוּק וְלֹא רָאָה לְיַעֲקֹב, שֶׁהָיָה בְּתוֹךְ הַבַּיִת. אֲבָל יַעֲקֹב רָאָה אוֹתוֹ מִבִּפְנִים וְהִסְתַּתֵּר אֲחוֹרֵי הַדֶּלֶת. כֵּיוָן שֶׁנִּכְנַס עֵשָׂו יָצָא יַעֲקֹב, שֶׁנֶּאֱמַר: וַיְהִי אַךְ יָצֹא יָצָא יַעֲקֹב וְעֵשָׂו אָחִיו בָּא מִצֵּידוֹ.

(עיבוד על פי: מדרש תנחומא, תולדות יא:א)

  • הַמִדְרָשׁ מוּטְרָד וְשׁוֹאֵל כֵּיצַד קָרָה שֶׁיַעֲקֹב וְעֵשָׂו לֹא הִבְחִינוּ זֶה בָּזֶה – כֵּיצַד מַסְבִּיר הַמִדְרָשׁ אֶת הָעוּבְדָה שֶׁיַעֲקֹב לֹא פָּגַשׁ בְּעֵשָׂו?
זהו את הביטוי המסתתר בפרק ובתמונות
הַבִּיטוּי הַלָקוּחַ מֵהַפֶּרֶק בָּא לְהַבִּיעַ תְמִיהָה עַל סְתִירָה הַקַיֶימֶת בְּדָבָר מְסוּיָם שֶׁנִרְאֶה בְּצוּרָה אַחַת אַךְ...
זהו את הביטוי המסתתר בפרק ובתמונות
"...מִי אַתָּה בְּנִי" (פסוק יח)

Natalya Rozhkova/shutterstock.com

soo hee kim/shutterstock.com

הַבִּיטוּי הַלָקוּחַ מֵהַפֶּרֶק בָּא לְהַבִּיעַ תְמִיהָה עַל סְתִירָה הַקַיֶימֶת בְּדָבָר מְסוּיָם שֶׁנִרְאֶה בְּצוּרָה אַחַת אַךְ מַשְׁמָעוּתוֹ שׁוֹנָה. זֶהוּ בִּיטוּי הַמְשַׁמֵשׁ לְתֵיאוּר מַעֲשֵׂה הַטְעָיָה אוֹ דְבָרִים סוֹתְרִים.

לתשובה

"… הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו" (פָּסוּק כב) – פִּתְגָם הַבָּא לְהַבִּיעַ תְמִיהָה עַל סְתִירָה הַקַיֶימֶת בְּדָבָר מְסוּיָם שֶׁנִרְאֶה בְּצוּרָה אַחַת אַךְ מַשְׁמָעוּתוֹ שׁוֹנָה, כִּינוּי לְמַעֲשֵׂה הַטְעָיָה אוֹ דְבָרִים סוֹתְרִים.

  • מָה הַבִּיטוּי (מִבְּרֵאשִׁית פֶּרֶק כז) הַמִסְתַתֵר בַּתְמוּנוֹת?
  • מָה מַשְׁמָעוּת הַבִּיטוּי בְּיָמֵינוּ?
ויעקבני זה פעמים
…וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו, וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב… (בראשית כה, כו) וַיֹּאמֶר הֲכִי קָרָא שְׁמוֹ יַעֲקֹב,...
ויעקבני זה פעמים
"...וַיַּעְקְבֵנִי זֶה פַעֲמַיִם..." (פסוק לו)

…וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו, וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב… (בראשית כה, כו)

וַיֹּאמֶר הֲכִי קָרָא שְׁמוֹ יַעֲקֹב, וַיַּעְקְבֵנִי זֶה פַעֲמַיִם אֶת-בְּכֹרָתִי לָקָח, וְהִנֵּה עַתָּה לָקַח בִּרְכָתִי… (בראשית כז, לו)

הִתְבּוֹנְנוּ בַּסִרְטוֹן, וְגַם בִּשְׁנֵי הַפְּסוּקִים מִפֶּרֶק כה וּמִפֶּרֶק כז.

  • מָה פֵּירוּשׁ שְׁמוֹ שֶׁל יַעֲקֹב?
  • הַסְבִּירוּ אֶת הַבִּיטוּי: וַיַעְקְבֵנִי זֶה פַּעֲמַיִים.

קרדיט: 929 סיכום שבועי- בראשית כו – ל / תנך ביחד 929, 2015

יצחק מברך את יעקב
גִ'יוֹרְדָנוֹ לוּקָה, הָיָה צַיָיר אִיטַלְקִי שֶׁחַי בַּשָׁנִים 1705-1634, הוּא מְתָאֵר בְּצִיוּר אֶת הָרָצוֹן שֶׁל רִבְקָה...
יצחק מברך את יעקב
"וַיִּגַּשׁ וַיִּשַּׁק לוֹ וַיָּרַח אֶת רֵיחַ בְּגָדָיו וַיְבָרֲכֵהוּ וַיֹּאמֶר רְאֵה רֵיחַ בְּנִי כְּרֵיחַ שָׂדֶה אֲשֶׁר בֵּרֲכוֹ ה'." (פסוק כז)
לוקה גיורדאנו, יצחק מברך את יעקב המחופש לעשו, המאה ה-17, שמן על קנבס

לוקה גיורדאנו, יצחק מברך את יעקב המחופש לעשו, המאה ה־17, שמן על קנבס. מאוסף המוזאון הלאומי לאמנות יפה בבואנוס איירס, מתוך ויקישיתוף

גִ'יוֹרְדָנוֹ לוּקָה, הָיָה צַיָיר אִיטַלְקִי שֶׁחַי בַּשָׁנִים 1705-1634, הוּא מְתָאֵר בְּצִיוּר אֶת הָרָצוֹן שֶׁל רִבְקָה לִדְחוֹק בִּבְנָהּ לִזְכּוֹת בַּבְּרָכָה וְאֶת הַצוֹרֶךְ שֶׁל יִצְחָק לְהֵיעָזֵר בְּחוּשָׁיו כְּדֵי לְהָבִין אֵיזֶה בֵּן נִיצַב מוּלוֹ.

  • תַאֲרוּ אֶת הַמְתוֹאָר בַּתְמוּנָה לִפְרָטֵי פְּרָטִים, שִׂימוּ לֵב לִלְבוּשׁ הַדְמוּיוֹת, לַתְאוּרָה בַּצִיוּר וּלְמַרְאֵה הַדְמוּיוֹת.
  • אֵיזֶה פָּסוּק מֵהַפֶּרֶק מַתְאִים כְּכוֹתֶרֶת לַתְמוּנָה?
ברכה ובכורה
"הַגָדַת סָרָיֵיבוֹ" הִיא הַגָדָה שֶׁל פֶּסַח שֶׁנִכְתְבָה כְּכָל הַנִרְאֶה בְּבַּרְצְלוֹנָה שֶׁבִּסְפָרַד בִּשְׁנַת 1350, וְהִיא נֶחְשֶׁבֶת...
ברכה ובכורה
"וְרִבְקָה שֹׁמַעַת בְּדַבֵּר יִצְחָק אֶל־עֵשָׂו בְּנוֹ וַיֵּלֶךְ עֵשָׂו הַשָּׂדֶה לָצוּד צַיִד לְהָבִיא." (פסוק ה)
הגדת סרייבו, המאה ה-15, ספרד. מתוך ויקישיתוף.

הגדת סרייבו, המאה ה-15, ספרד. מתוך ויקישיתוף.

"הַגָדַת סָרָיֵיבוֹ" הִיא הַגָדָה שֶׁל פֶּסַח שֶׁנִכְתְבָה כְּכָל הַנִרְאֶה בְּבַּרְצְלוֹנָה שֶׁבִּסְפָרַד בִּשְׁנַת 1350, וְהִיא נֶחְשֶׁבֶת לַהַגָדָה הָעַתִיקָה בְּיוֹתֵר שֶׁנִשְׁמְרָה עַד הַיוֹם.

להמשך קריאה

הַהַגָדָה מוּצֶגֶת בַּמוּזֵאוֹן הַלְאוּמִי שֶׁל מְדִינַת בּוֹסְנִייָה וְהֶרְצֵגוֹבִינָה, שֶׁנִמְצָא בָּעִיר סָרָיֵיבוֹ. הַהַגָדָה נִכְתְבָה וְאוּיְרָה בַּיָד עַל עוֹר מוּלְבָּן, וְהִיא מְעוּטֶרֶת בְּזָהָב וּבְכֶסֶף.

זַהוּ בָּאִיוּר כָּל אַחַת מֵהַדְמוּיוֹת בַּסִיפּוּר.

  • הַאִם לְדַעְתְכֶם הַפָּסוּק שֶׁבַּכּוֹתֶרֶת מַתְאִים כְּכוֹתֶרֶת לָאִיוּר? אִם לֹא, הַצִיעוּ פָּסוּק אַחֵר.
חרן
חרן
"וְעַתָּה בְנִי, שְׁמַע בְּקֹלִי; וְקוּם בְּרַח-לְךָ אֶל-לָבָן אָחִי, חָרָנָה." (פסוק מג)

‏‏© Google Maps

כרטוגרפיה: ד"ר אורנה צפריר-ראובן - החוג לגיאוגרפיה, אוניברסיטת תל אביב

 

  • הִתְבּוֹנְנוּ בַּמַפָּה מִתוֹךְ גוּגֶל מַפּוֹת. כַּמָה זְמַן יִיקַח לְיַעֲקֹב לָלֶכֶת מִכְּנַעַן לְחָרָן? כַּמָה זְמַן הָיָה לוֹקֵחַ לוֹ אִם הָיָה נוֹסֵעַ בְּרֶכֶב?
  • הִתְבּוֹנְנוּ בַּמַפָּה הַשְׂמָאלִית מִתוֹךְ אֲתַר "מִקְרָאנֶט" – זוֹכְרִים מִי עוֹד מֵהָאָבוֹת עָבַר בְּחָרָן?
  • בּוֹנוּס: הִיכָּנְסוּ לְגוּגֶל מַפּוֹת, וְגַלוּ מָה תוּכְלוּ לִרְאוֹת בְּחָרָן אִם תַגִיעוּ אֵלֶיהָ הַיוֹם.
על תחפושות והתחפשות בטבע
בַּעַל הַחַיִים "מִתְחַפֵּשׂ" לַסְבִיבָה שֶׁבָּהּ הוּא חַי, כְּדֵי לְהִיטָמַע וּלְהֵיעָלֵם בָּהּ. הַצוֹרֶךְ בְּהַסְוָואָה נוֹבֵעַ מֵעֶקְרוֹן...
על תחפושות והתחפשות בטבע
"וַתִּקַּח רִבְקָה אֶת-בִּגְדֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל, הַחֲמֻדֹת, אֲשֶׁר אִתָּהּ, בַּבָּיִת; וַתַּלְבֵּשׁ אֶת-יַעֲקֹב, בְּנָהּ הַקָּטָן." (פסוק טו)

shutterstock.com

shutterstock.com

בַּעַל הַחַיִים "מִתְחַפֵּשׂ" לַסְבִיבָה שֶׁבָּהּ הוּא חַי, כְּדֵי לְהִיטָמַע וּלְהֵיעָלֵם בָּהּ.

להמשך קריאה

הַצוֹרֶךְ בְּהַסְוָואָה נוֹבֵעַ מֵעֶקְרוֹן "הַבְּרֵירָה הַטִבְעִית": כְּכָל שֶׁבַּעַל חַיִים מוּתְאָם יוֹתֵר לִסְבִיבָתוֹ, כָּךְ גְדֵלִים סִיכּוּיֵי הִישָׂרְדוּתוֹ (בְּאוֹפֶן אִישִׁי כִּפְרָט) וְאִיתָם סִיכּוּיֵי הָרְבִיָיה שֶׁלוֹ (כְּלוֹמַר הִישָׂרְדוּת בְּנֵי הַמִין שֶׁלוֹ). בְּ"תַחְפּוֹשֶׂת" הַהַסְוָואָה מִשְׁתַמְשׁוֹת גַם חַיוֹת טוֹרְפוֹת וְגַם חַיוֹת נִטְרָפוֹת. הַטוֹרֵף מַסְוֶוה אֶת עַצְמוֹ כְּדֵי לְהִיטָמַע בִּסְבִיבָתוֹ כָּךְ שֶׁהַטֶרֶף לֹא יַבְחִין בּוֹ וְיִבְרַח, וְהַנִטְרָף מַסְוֶוה אֶת עַצְמוֹ כְּדֵי לְהִיטָמַע בִּסְבִיבָתוֹ כָּךְ שֶׁהַטוֹרֵף לֹא יַבְחִין בּוֹ. הַהַסְוָואָה הִיא צוּרַת הַהֲגָנָה וְהַהַתְקָפָה הַפָּסִיבִית בְּיוֹתֵר, מֵאַחַר שֶׁהִיא דוֹרֶשֶׁת מְנוּחָה מוּחְלֶטֶת שֶׁל הַגוּף. תַחְפּוֹשֶׂת נוֹסֶפֶת שֶׁאִימְצוּ בַּעֲלֵי הַחַיִים הִיא הַהִתְחַזוּת. בַּעַל הַחַיִים מִתְחַפֵּשׂ לַעֲצָמִים מֵהַסְבִיבָה שֶׁלוֹ אוֹ לְבַעַל חַיִים אַחֵר. לְעִיתִים בַּעַל חַיִים מִתְחַפֵּשׂ לְבַעַל חַיִים אַחֵר, גָדוֹל מִמֶנוּ אוֹ אַרְסִי, וּבְכָךְ הוּא מַרְתִיעַ טוֹרְפִים הַמְנַסִים לָצוּד אוֹתוֹ.

  • הִסְתַכְּלוּ עַל שְׁתֵי הַתְמוּנוֹת שֶׁלִפְנֵיכֶם וְזַהוּ בְּאֵיזֶה סוּג שֶׁל תַחְפּוֹשֶׂת נָקְטוּ הַחַיוֹת? הַאִם הֵן מַסְווֹת אֶת עַצְמָן אוֹ שֶׁהֵן מִתְחַזוֹת לְבַעַל חַיִים אַחֵר?
  • מִי הִתְחַפֵּשׂ בִּבְרֵאשִׁית פֶּרֶק כז? לְמָה נוֹעֲדָה הַתַחְפּוֹשֶׂת שֶׁלוֹ?
חמשת החושים
צְפוּ בְּסִרְטוֹן מֵהַתוֹכְנִית "פַּרְפַּר נֶחְמָד" הָעוֹסֵק בַּחֲמֵשֶׁת הַחוּשִׁים. מָהֵם חֲמֵשֶׁת הַחוּשִׁים? כָּעֵת מִצְאוּ אֶת הַחוּשִׁים...
חמשת החושים
"וַיְהִי כִּי-זָקֵן יִצְחָק, וַתִּכְהֶיןָ עֵינָיו מֵרְאֹת..." (פסוק א)

צְפוּ בְּסִרְטוֹן מֵהַתוֹכְנִית "פַּרְפַּר נֶחְמָד" הָעוֹסֵק בַּחֲמֵשֶׁת הַחוּשִׁים.

  • מָהֵם חֲמֵשֶׁת הַחוּשִׁים?
  • כָּעֵת מִצְאוּ אֶת הַחוּשִׁים הַמִסְתַתְרִים בִּבְרֵאשִׁית פֶּרֶק כז – בְּאֵילוּ חוּשִׁים נֶעֱזַר יִצְחָק?

קרדיט: פרפר נחמד – חמשת החושים, חינוכית ראשונים בעולם

עשיו
הַאִם אֶפְשָׁר לִגְנוֹב בְּרָכָה שֶׁמְיוֹעֶדֶת לְמִישֶׁהוּ אַחֵר? הַאִם אֶפְשָׁר לִגְנוֹב בְּכוֹרָה שֶׁל מִישֶׁהוּ? קרדיט: תנ"ך...
עשיו
"וַיֹּאמֶר, בָּא אָחִיךָ בְּמִרְמָה; וַיִּקַּח, בִּרְכָתֶךָ." (פסוק לה)

  • הַאִם אֶפְשָׁר לִגְנוֹב בְּרָכָה שֶׁמְיוֹעֶדֶת לְמִישֶׁהוּ אַחֵר?
  • הַאִם אֶפְשָׁר לִגְנוֹב בְּכוֹרָה שֶׁל מִישֶׁהוּ?

קרדיט: תנ"ך בחרוזים – יעקב ועשיו וברכת יצחק / חינוכית ראשונים בעולם, 2014

עשיו ויעקב'לה
הַקְשִׁיבוּ לְשִׁירוֹ שֶׁל טוּבְיָה צָפִיר. לְפִי הַשִׁיר, מָה הַיְחָסִים בֵּין בְּנֵי הַמִשְׁפָּחָה: יִצְחָק, רִבְקָה וּבְנֵיהֶם...
עשיו ויעקב'לה
"וְרִבְקָה שֹׁמַעַת בְּדַבֵּר יִצְחָק, אֶל עֵשָׂו בְּנוֹ..." (פסוק ה)

הַקְשִׁיבוּ לְשִׁירוֹ שֶׁל טוּבְיָה צָפִיר.

  • לְפִי הַשִׁיר, מָה הַיְחָסִים בֵּין בְּנֵי הַמִשְׁפָּחָה: יִצְחָק, רִבְקָה וּבְנֵיהֶם עֵשָׂו וְיַעֲקֹב?
  • מִי אוֹהֵב אֶת מִי וּמַדוּעַ?

קרדיט: סבא טוביה – סיפורי התנ"ך – יעקב ועשיו / סבא טוביה, 2012