להלן מספר רעיונות לפי טעם המורה ובהתאמה לתלמידים:
ניצור עם התלמידים ראש דשא:
אפשרות ראשונה:
נבקש מכל תלמיד שיביא תמונה שלו. נדביק את התמונה על כלי. נקנה זרעים של דשא נמלא אדמה ונשקה. נניח את ה'ראש דשא' באור כדי שיצמח. ולבסוף נזכה לשיער הצומח על ראשו של התלמיד בתצלום. נבקש מהתלמידים לתעד את תהליכי הצמיחה ביומן, או בעזרת צילום.
אפשרות שנייה:
נכיר לתלמידים את המשחק 'חי, צומח, דומם' שיסכם את ימי הבריאה. אפשר לשחק בו גם ברשת.
אפשרות שלישית:
נציע סיור משפחתי לאחד מאזורי השימור של עולם הצומח או החי. אפשר לסייר לדוגמה בחי בר.
אפשרות רביעית:
נלמד על אנשים המשמרים את הטבע בצורות שונות כגון פקחים המסייעים לחיות, חקלאות אורגנית, פרויקט שימור מינים בגני החיות, מרכזי צפרות, שמורות טבע ועוד.