לחנים
פרקים כג וקל
בכמה מילים
נאזין לפרשנות מוזיקלית למזמורים. כיוון ששני המזמורים ביחידה הולחנו בלחנים רבים מאוד, ננסה לנתח איזה מסר או פרשנות למזמור באים לידי ביטוי בלחנים.
הזמנה ללימוד
שלב ראשון – לחנים של מזמור כג:
נאזין בכיתה ללחנים ולעיבודים שונים למזמור כג. נדגיש לתלמידים שלחן מבטא מהות, וכמובן הבנה של המלחין את המזמור, ואולי בעיקר הבנה רגשית.
נזמין את התלמידים להקשיב לכל לחן בנפרד ובסוף כל האזנה נשאל:
- מהי התחושה הנלווית ללחן?
- מה הלחן מבטא – רוך, קושי, התמודדות, נחמה, שמחה, עצב או רגש אחר?
לאחר שהתלמידים יאזינו לכל הלחנים נשאל אותם:
- מה ההבדלים בקצב ובלחן של השירים?
- איזה לחן לדעתכם משקף בצורה טובה יותר את הרגשתכם במזמור? מדוע?
שלב שני – לחנים של מזמור קל:
נאזין בכיתה ללחנים ולעיבודים שונים של מזמור קל ונשאל את אותן שאלות ששאלנו בשלב הראשון.