אפשרות ראשונה: ממילים מקראיות למילים משפחתיות
מהם הכללים המייחדים את האווירה בביתנו? מהן שאיפותינו ביצירת המשפחה שלנו? האם יש בפסוקי הפרק מילים המתאימות לביתנו? בהשראת התביעות המוסריות בפרק, נציע להתכנס לחשיבה משפחתית וליצור את חוקי הבית ואת שאיפותיו.
אפשרות שנייה: ממילים לתמונות "תמונה שווה אלף מילים"
איך נשמעות מילות המקרא על רקע מראה המציאות סביבנו היום? מהו מקומם של החוקים העתיקים בימינו? כיצד נכון לפרש בימינו למשל את הציווי להשאיר לעניים תבואה בשולי השדות: מהי התבואה בחיינו, וכיצד נשאיר ממנה למי שזקוק לעזרתנו? נציע לכל תלמיד ותלמידה לבחור עם המשפחה אחד או יותר מן הפסוקים, ולהביעו בתמונה או בתמונות המקשרות את הפסוק לעולמנו כיום. בתמונה אפשר לצטט את מילות המקרא ואפשר להוסיף לה תמונות עכשוויות, והיא יכולה לתרגם את מילות הפסוק למילים מובנות בבהירות.
אפשרות שלישית: ממילים למעשה
התייחסנו בכיתה לחוקים השואפים ליצור חברה מוסרית, חברה שיש בה צדק ושיוויון, חמלה וחסד. היכן אפשר לבקר או לסייר ולראות את מילות הפרק מתגשמות במציאות? איפה מתאים לנו כמשפחה להתנדב? (רעיונות אפשריים: ביקור בבית משפט, המחוקק ואוכף; פגישה עם פעיל חברתי; התנדבות עם מבוגרים; תרומה לנזקקים…) מצורפים כמה קישורים לסיורים אפשריים: סיורים מודרכים בבית המשפט העליון, ביקור במרכז המבקרים בכנסת ישראל, אתר "רוח טובה" המרכז רעיונות להתנדבויות מגוונות