כמה אפשרויות לבחירה:
בריתות לאורך הדורות
נבקש מהתלמידים לחפש עם בני משפחותיהם מידע על בריתות שהיו בעבר ומה היה האינטרס המשותף. את המידע שאספו יוכלו להציג במצגת שיתופית שהמורה תפתח לשם כך. יש להדגיש לתלמידים כי המידע בשקופית צריך להיות קצר ומלווה באמצעי חזותי (מפה, תמונה של אזור, אנשים, מסמכים…). את השקופית המתארת את הבריתות המוזכרות בפרק זה נציע למורה להכין בשעה הפרטנית עם קבוצת תלמידים המתקשים בהבנת הסיפור.
שמותיה של ירושלים
בפרק זה בפעם הראשונה בתנ"ך נזכר שם העיר ירושלים כפי שאנו מכירים אותו כיום. מכאן ואילך נזכרת העיר בשמה זה יותר מ-600 פעמים. במדרש רבה נאמר: "שבעים שמות ניתנו לה לירושלים". נזמין את הילדים להכין עם בני המשפחה בבית רשימה של שמות לעיר ירושלים. מי יגיע ל-70 שמות? אפשר לסדר אותם לפי סדר א"ב או למיין אותם לפי נושאים: מצבה הגיאוגרפי, קדושה, יופי, שמחה, שלום, צדק ואמת. הצעה נוספת היא לחפש שירים על ירושלים שבהם מוזכרים שמות העיר. אפשר להרחיב את המשימה ולבקש להכין משחק ובו יובאו השמות השונים (דומינו, רביעיות, לוטו…).
כתיבת שיר הניצחון של יהושע
יב אָז יְדַבֵּר יְהוֹשֻׁעַ לַה' בְּיוֹם תֵּת ה' אֶת הָאֱמֹרִי לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיֹּאמֶר לְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל: 'שֶׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן דּוֹם, וְיָרֵחַ בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן'. יג וַיִּדֹּם הַשֶּׁמֶשׁ וְיָרֵחַ עָמָד עַד יִקֹּם גּוֹי אֹיְבָיו, הֲלֹא הִיא כְתוּבָה עַל סֵפֶר הַיָּשָׁר.
בספר הישר היו כתובים סיפורי גבורה ושירי עלילה על מלחמות ישראל, הספר לא השתמר והגיע אלינו. נתאר לעצמנו כי בחפירות ארכיאולוגיות נמצא ספר זה. נסו לחבר את שיר הניצחון של יהושע במלחמה המתוארת בפסוקים שקראנו בפרק י.
טיול משפחתי לעמק איילון
בירידה במחלף לטרון לכיוון קבוץ נחשון (כביש מספר שלוש) נגיע למנזר לטרון שבו שוכנים נזירים מ"מסדר השתקנים", על הגבעה שרידים של מצודה צלבנית. ממערב לכביש ניצב בניין המשטרה הבריטית לשעבר, היום הוא אתר הנצחה של חיילי השריון שנפלו במלחמות ישראל. אפשר לראות במקום כלי רכב משוריינים שבהם השתמשו חיילנו לאורך השנים. מהתצפית על הגבעה רואים במערב את עמק איילון, במזרח את הרי יהודה. אפשר להמשיך את הטיול לכיוון ירושלים ומעלה בית חורון.
משחק למידה
אפשר להציע לתלמידים לחבר משחק בעקבות התוכן שנלמד בפרק זה. משחק מסלול, דומינו או כל משחק אחר שיפתחו עם בני המשפחה או עם חברים. את המשחקים נביא לכיתה ונקדיש שעה למשחק.