אפשרות ראשונה:
נציג את המחשבות על הכוחות שלנו בבית לבני המשפחה ונעמיק בעזרתם את המחשבה על מה אפשר לעשות בכוחות אלה לטובת המשפחה והסביבה שבה אנחנו חיים.
אפשרות שנייה:
נקרין על הלוח חלק מפסוק יט בפרק טז בדברים (ראו עזר הוראה: דברים פרק טז פסוק יט).
נגדיר את השוחד – תשלום או טובת הנאה הניתנים תמורת קבלת דבר בדרך לא חוקית או לא תקינה (על פי מילון מילוג). נשאל את התלמידים:
- מי רוצה לתת שוחד ומי רוצה לקבל שוחד בפרק שלנו? (בלעם מקבל שוחד מבלק)
נבקש מהתלמידים לשוחח עם בני משפחתם על שוחד בחיי היום-יום.
- האם בחיי היום-יום הורים משחדים לעיתים את הילדים ולהפך?
נבקש מהתלמידים גם לחפש עם בני משפחתם כתבות העוסקות בשוחד בימינו ולהביא אותן לדיון בכיתה.