בפרק זה מיוחסים לגדעון שלושה משאבים מנהיגותיים – רוח, כוח וגבורה. ננסה להבין כל אחד מהם בשני הקשרים – בהקשר המקראי בפרק זה ובהקשר של ימינו.
- רוח – "וְרוּחַ ה' לָבְשָׁה אֶת גִּדְעוֹן" (פסוק לד)
- כוח – "לֵךְ בְּכֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַׁעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל מִכַּף מִדְיָן" (פסוק יד)
- גבורה – "ה' עִמְּךָ גִּבּוֹר הֶחָיִל" (פסוק יב)
נשאל את התלמידים לגבי כל מושג בנפרד:
- מה פירוש המושג?
- מה אומר המושג הזה על גדעון?
נפנה את התלמידים לדיון עם הוריהם ועם בני משפחתם בשאלות שלהלן:
- אילו ביטויים ממשיים יש למשאבים אלה בקרב מנהיגים (או אנשי צבא / אנשי חינוך / פעילים חברתיים) בימינו?
במלים אחרות:
- מהי ה'רוח' של מנהיג? איך אפשר לראות ביטויים לרוח זו?
- מהו מנהיג בעל 'כוח'? כיצד אפשר לראות ביטויים לכוחו של מנהיג?
- מיהו מנהיג שנאמר עליו כי הוא גיבור? במה גבורתו מתבטאת?