היחידה עוסקת באופיו של גדעון כמנהיג, איש חכם המתאים את דרך התנהגותו למטרותיו, אם כי הוא לא חף מטעויות. בפרק שלנו נראה שיצירת האפוד הביאה את העם לעבודה זרה, אף שזו בוודאי לא הייתה כוונתו.
נשוחח עם בני המשפחה על מנהיגים בתנ"ך ובימינו. נבקש מהם לבחור מנהיג ולציין את יתרונותיו כמנהיג ואת חסרונותיו. נציע לתלמידים ליצור מצגת שיתופית שבה יציגו את תמונת המנהיג שבחרו, ואת רשימת יתרונותיו וחסרונותיו, ויכתבו את עמדתם: מהי תכונה נסלחת למנהיג ומתי יש להפסיק את כהונתו? (ראו דוגמה).
המלצה להכין אוגדן ביטויים:
בפרקים המספרים את סיפורו של גדעון ובשיעורים האחרונים הכרנו ביטויים שבהם משתמשים גם בימינו: "מַעֲנֶה רַּךְ יָשִׁיב חֵמָה, וּדְבַר עֶצֶב יַעֲלֶה אָף" (משלי פרק טו פסוק א); "לֵךְ בְּכֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַׁעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל" (פרק ו פסוק יד); "הַצָּעִיר בְּבֵית אָבִי" (פרק ו פסוק טו); החלום ושברו, למען יראו וייראו, "הֲלוֹא טוֹב עֹלְלוֹת אֶפְרַיִם מִבְצִיר אֲבִיעֶזֶר" (פרק ח פסוק ב) ועוד ביטויים רבים מפרקי גדעון.
אפשר להמליץ לתלמידים להכין אוגדן ביטויים ובו יקדישו לכל ביטוי מהתנ"ך דף, יכתבו אותו בדרך נאה, יאתרו אותו, יסבירו את הביטוי ויביאו מראה מקום. לחלופין אפשר לתת משימה שכל תלמיד יכתוב כעמוד על ביטוי חשוב אחד לדעתו. אפשר לתת את המשימה כמשימת הערכה חלופית אם נבנה מחוון מתאים שנציג בפני התלמידים לפני הפעילות ונבדוק בעזרתו את תוצרי התלמידים בעקבות הפעילות.
המלצה לשיר:
נזמין את בני המשפחה להאזין לשיר שכתבה נעמי שמר 'זמר לגדעון' והקדישה לגדעון ומלחמתו במדיינים.