להלן חמש אפשרויות:
- מצגת:
נציע לתלמידים לבנות יחד עם בני משפחתם מצגת שכותרתה 'מה אנחנו מבינים ממשל יותם?' או 'משל יותם ואנחנו'. נשוחח עם התלמידים על אפשרויות שונות להכנת המצגת (מלל בלבד, מלל ואיורים, שילוב סרטונים, אנימציה) אולם, בכל אחת מהאפשרויות יש לשזור את המשל ואת הלקחים ממנו. - מדרש שם:
התלמידים ישאלו את הוריהם מדוע בחרו לקרוא להם בשמם ומדוע בני משפחה נקראים כפי שהם נקראים, ויבחרו להביא לכיתה מתוך הסיפורים מדרש שם אחד שעניין אותם במיוחד. - מכתב:
נזמין את התלמידים לכתוב עם בני משפחתם מכתב לאחד המנהיגים שלנו בהווה ולספר לו במכתב על מה שלמדנו במסגרת השיעור על משל יותם. התלמידים יבחרו עם בני משפחתם יחד את המנהיג שאליו יכתבו ואת תוכני המכתב (כדאי לשלוח את המכתב ויכול להיות שכמה מהתלמידים יקבלו תשובה. יש להקפיד על תקינות לשונית, ניסוחים מכבדים ואמירה ברורה). - מאמרי ביקורת וקריקטורה:
התלמידים ובני משפחתם יערכו חיפוש בעיתון של מאמרי ביקורת או קריקטורות שתפקידם דומה לתפקידו של משל יותם ויכולים להיחשב 'משל יותם' של ימינו. - עצים בספרות:
נזמין את התלמידים ואת בני המשפחה למצוא סיפור מעניין, ניבים, פתגמים או צירופי לשון הקשורים לעצים ושיחים ולהציגם בכיתה.