אפשרות ראשונה – שינוי בבית:
יוסף מעביר את אחיו כמה מבחנים כדי לבדוק אם הם מתחרטים חרטה כנה על מכירתו ואם הם שינו את התנהגותם.
נציע לתלמידים לבחור עם הוריהם תחום אחד בחיי המשפחה שאותו היו מעוניינים לשנות (מריבות בין אחים; צעקות בבית; כבוד כלפי ההורים; מידת השיתוף בחוויות ועוד), ולתכנן כיצד יקרה השינוי, מי אחראי לכל חלק בשינוי ואיך ידעו שהשינוי הצליח.
לחלופין אפשר לבחור תחום מחיי המשפחה שאותו היו רוצים לשנות ולדמיין יחד מה יהיה כשיקרה השינוי. משפחות שיהיו מעוניינות יוכלו לצלם את עצמן מציגות את המצב בבית לאחר השינוי המבוקש (כולם יושבים סביב השולחן ומדברים בנחת ובנימוס זה לזה; האחים עוזרים ומוותרים זה לזה; הילדה מספרת לאימא שלה בפירוט מה קרה לה היום בבית הספר וכו'). את הסרטונים יוכלו התלמידים להציג בכיתה אם ירצו.
אפשרות שנייה – אחריות בבית:
בסוף סיפור יוסף ואחיו האחים ערבים זה לזה ונושאים באחריות על המצב בבית בזמן הרעב. נציע לתלמידים לשוחח עם בני משפחתם על האחריות שכל אחד מאתנו יכול לשאת כדי לשפר את המצב בבית (לשמור על האחים הקטנים כשההורים צריכים לצאת; לסדר את החדר שלי; לצעוק פחות על האחות הקטנה וכו').