אפשרות ראשונה – חוקים וחשיבותם:
שני הפרקים שלמדנו מתארים מצב שבו אין מלך – שלטון, חוק – "אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה". התלמידים יבחנו עם בני משפחתם מגוון סוגיות הנוגעות לחוקים ולשלטון החוק.
נציע לתלמידים לספר לבני המשפחה את מה שלמדנו ולשאול אותם:
- האם בכל מקרה החוקים מחייבים אותנו? למשל מה קורה אם ממהרים מאוד, האם מותר לחצות באור אדום? או במקרה שידיעת האמת תוביל לענישה, האם מותר לשקר?
- האם תמיד חוק הוא מוסרי? למשל אדם שאין לו מה לאכול נתפס גונב אוכל מהמכולת. האם יש להענישו? האם מוסרי להענישו?
נזמין את התלמידים לחשוב ולהיזכר עם ההורים אם אחד מבני המשפחה עבר על החוק.
- באיזה מצב עשה זאת?
- מה הוביל לכך?
- האם הוא מתחרט על כך או שלם עם מעשיו?
אפשרות שנייה – 'דן' בישראל:
בארץ ישנם שני אזורים אשר קרויים 'דן' –
- שמורת תל דן, נחל דן וקיבוץ דן – בצפון הארץ.
- גוש דן – תל אביב והערים הסמוכות לה.
נזמין את התלמידים לבדוק כמה עובדות באשר לדן בצפון הארץ:
- אילו אתרים כוללים בשמם את המילה 'דן'?
- מה התגלה באתר הארכיאולוגי בתל דן?
- מהו נחל דן? מה מיוחד בו?
נזמין את התלמידים לבדוק כמה עובדות באשר לגוש דן:
- מה הקשר בין שמות האזורים האלו לסיפור שלנו?
- אילו ערים נכללות באזור גוש דן?
- מה מיוחד באזור זה?
- כמה תושבים חיים היום בגוש דן?
נבקש מהתלמידים שהיו באחד מהמקומות האלה עם משפחתם, להביא לכיתה תמונה משפחתית מטיול בגוש דן או בדן בצפון.