אפשרות ראשונה – עוקד והנעקד והמזבח:
נציע לתלמידים ולבני משפחתם להאזין לפיוט 'עוקד והנעקד והמזבח' ששרים יוצאי עדות המזרח בבית הכנסת לפני תפלת הנעילה ביום הכיפורים, ולנסות לפענח בו משפטים המתארים את סיפור העקדה (ראו קישור גם בממערך השיעור).
אפשרות שנייה – הקרבה:
נציע לתלמידים לשוחח עם בני משפחתם על ההקרבה.
- מה בני המשפחה חשים שהקריבו בחייהם? בעבור מה?
- האם ההקרבה הייתה הכרחית?
- מה הרוויחו ממנה?
- האם בדיעבד הם שמחים שהקריבו זאת?