קבלת שבת
פסוקים א-ד
בכמה מילים
מומלץ לערוך את השיעור ביום שישי כ'קבלת שבת' כיתתית. לקראת האירוע אפשר להכין עם התלמידים שירון לשבת – כל תלמיד יביא שיר שהוא מכיר, אוהב או שר בבית, המורה יאגד את השירים לשירון, הוא יחולק לתלמידים וממנו ישירו בקבלת השבת.
הזמנה ללימוד
המורה ידליק זוג נרות שבת, ונצפה בסרטון המלווה את השיר 'עוד מעט ירד אלינו' מאת שמואל בס.
מבט ראשון
במהלך השיעור נחווה מעט מהשבת שלמדנו עליה בשני השיעורים הקודמים, נקרא סיפור לשבת, נשוחח ונאכל עוגה.
סיפור לשבת:
אפשר לבחור סיפור מבין הסיפורים המובאים בממערך השיעור: סיפור לשבת ולצפות בו, או לספר סיפור אחר העוסק בשבת.
מבט שני
נשאל שאלות על הסיפור:
- מדוע הסיפור קשור לשבת?
- מה אפשר ללמוד מהסיפור על שבת?
שיר לשבת:
נזמין את הילדים לשיר ביחד שיר לכבוד שבת: 'הנה מה טוב ומה נעים', 'שלום עליכם', 'מי אוהב את השבת?'.
כיבוד:
נכבד את התלמידים בעוגה או בחלה מתוקה.
שיחה:
שבת היא זמן לעצירה ולמחשבה, זמן להקשבה פנימית ולהקשבה הדדית.
נבקש מהתלמידים לשתף את הכיתה במעשה טוב שהם עשו או במעשה טוב שהם היו עדים לו במהלך השבוע האחרון.
לסיכום - מה היה לנו?
תוכן: במהלך השיעור חווינו "שבת קטנה" – הדלקנו נרות, שמענו סיפור לשבת, שרנו שיר, התכבדנו בעוגה ושוחחנו על השבת.
מיומנויות: למדנו על השבת באופן חווייתי.
מתודות: הדלקת נרות, צפייה בסרטון והאזנה לשיר.