בקשת בנות צלפחד
"…וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֹתָיו מַחְלָה נֹעָה וְחָגְלָה וּמִלְכָּה וְתִרְצָה." (פסוק א)

בנות צלפחד, איור מתוך הספר: The Bible and Its Story Taught by One Thousand Picture Lessons, 1908. מתוך ויקישיתוף

 

להמשך קריאה

התחריט לקוח מספר איורים של התנ"ך, התבוננו בו ושימו לב למאפייני הקוֹמְפּוֹזִיצְיָה (ארגון הפרטים ביצירה):
מיקום – מי נמצא במרכז? מי בולט? אם יש שני צדדים, האם הם תופסים מקום שווה ביצירה?
גובה – מי גבוה ומי נמוך? מי זקוף ומי כפוף?
אור וצל – מי מואר, נמצא באור, ומי נמצא בצל?
הדמויות – מה מספרות לנו התנוחות של הדמויות, תנועות גופן, הבעת פניהן?

  • ספרו את הסיפור שהיצירה מספרת תוך התייחסות למאפיינים שבחנתם – מיקום, גובה, אור וצל ותנועות הגוף.
  • תנו ליצירה כותרת מתאימה.