גרסת המבול – #me too
"הַנְּפִלִים הָיוּ בָאָרֶץ בַּיָּמִים הָהֵם וְגַם אַחֲרֵי כֵן אֲשֶׁר יָבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים אֶל בְּנוֹת הָאָדָם וְיָלְדוּ לָהֶם הֵמָּה הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם אַנְשֵׁי הַשֵּׁם." (פסוק ד)

לראשונה אנו שומעים על הנפילים, שכנראה היו בני האלוהים. מי הם היו וכיצד ייתכן שבתורה, המעמידה את דמותו של האל היחיד, מופיע סיפור על בנים של אלוהים?

להמשך קריאה ולקריאת המדרש

נדמה שמופיע כאן סיפור בעל זיקה מיתולוגית לעולם סיפורי שבו האלים חוטפים להם נשים אנושיות, ומזיווגם נולדים ילדים חצי אלים, הרקולס לדוגמה.

ישנם מדרשים אשר בדומה למיתולוגיות שונות רואים בנפילים אנשים בעלי שלמות, גיבורים (כפי שהם מכונים בפסוק ד).
אך מנגד, ישנם מדרשים שטוענים כי הצמדת סיפור המבול לסיפור הנפילים אינה מקרית, וכנראה על ידי כך מובעת העמדה המקראית שאינה רואה בחיוב זיווגים היוצרים בני כלאיים חצי אנושיים וחצי אלוהיים, למשל:

"נפילים – שהפילו את העולם, ושנפלו מן העולם, ושמלאו את העולם נפלים בזנות שלהם"

(מדרש בראשית רבה כו, ז)

  • בהקשר לאמונה המונותאיסטית, איזה קושי נוסף עולה מסיפור הנפילים?

קרדיט: הרקולס- קדימון רישמי / Cinemaisrael 2014