הַתְאוֹמִים, הַשׁוֹנִים כָּל כָּךְ בְּחִיצוֹנִיוּתָם, שׁוֹנִים זֶה מִזֶה גַם בְּאִישִׁיוּתָם וּבְעִיסוּקָם. וַיְהִי עֵשָׂו אִישׁ יֹדֵעַ צַיִד אִישׁ שָׂדֶה – אָדָם שֶׁמָצוּי בַּמֶרְחָב הַפָּתוּחַ, וְעִיסוּקוֹ אַלִים. וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים – אָדָם שֶׁמָצוּי דֶרֶךְ קֶבַע בִּתְחוּם מְגוּרֵי הַמִשְׁפָּחָה.
הַתֵיאוּר "תָם" מִתְפָּרֵשׁ כְּיָשָׁר, שֶׁפִּיו וְלִבּוֹ שָׁוִוים, וְשֶׁאֵינוֹ אַלִים – עִיסוּקוֹ שֶׁל יַעֲקֹב אֵינוֹ אַלִים. בְּפֵירוּשָׁם לְ"יֹשֵׁב אֹהָלִים" נֶחְלְקוּ הַפַּרְשָׁנִים. פַּרְשָׁנִים אֲחָדִים מְפָרְשִׁים אֶת יוֹשֵׁב אוֹהָלִים בְּיַחַס לְעִיסוּקוֹ בַּמִקְנֶה – הַמִקְנֶה, כְּלוֹמַר הַצֹאן וְהַבָּקָר הָיָה עִיקַר רְכוּשׁוֹ שֶׁל הַנַוָוד בִּימֵי קֶדֶם, וַחֲשִׁיבוּתוֹ הָיְיתָה רַבָּה גַם בַּיִישׁוּב הַחַקְלָאִי הַקָבוּעַ. וּפַרְשָׁנִים אֲחֵרִים כְּמוֹ רָשִׁ"י וַאֲחֵרִים טוֹעֲנִים כִּי יַעֲקֹב יָשַׁב מַרְבִּית הַיוֹם לִלְמוֹד תוֹרָה בְּאוֹהֳלוֹ. (כַּמוּבָן, פֵּירוּשׁ זֶה מִתְעַלֵם הִתְעַלְמוּת מוּחְלֶטֶת מֵהַסֵדֶר הַכְּרוֹנוֹלוֹגִי שֶׁל הַמְאוֹרָעוֹת ‒ בְּשָׁלָב זֶה, עַל פִּי הַהִיסְטוֹרְיוֹגְרַפְיָה הַמִקְרָאִית, יִשְׂרָאֵל טֶרֶם הָיָה לְעַם, וַעֲדַיִין לֹא נִיתְנָה לוֹ תוֹרָה.)
- כֵּיצַד קְשׁוּרָה הַתְמוּנָה לְאֶחָד מֵהַפֵּירוּשִׁים שֶׁל תֵיאוּר יַעֲקֹב כְּ"יוֹשֵׁב אוֹהָלִים"?