מגדר ומוצא באומנות

שלמה ומלכת שבא, ג'ובאני דמין, המאה ה-19 קרדיט: מתוך ויקישיתוף

שלמה מקבל את מלכת שבא, פרט מציור קיר, המאה ה-20, הקפלה האתיופית בכנסיית הקבר, ירושלים. צילום: , Deror avi, wikimedia commons© https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ethiopian_Chapel_IMG_0574.JPG, CC BY-SA 3.0

 

 

התבוננו בשני הציורים המתארים את ביקורה של מלכת שבא אצל המלך שלמה.

להמשך קריאה

בצד ימין ציור של האומן האיטלקי ג'ובאני דמין, בן המאה ה-19, שהתמחה בציורי קיר (פרסקו). בצד שמאל ציור המתאר את המשלחת ואת המתנות שהביאה מלכת שבא לשלמה (אומן לא ידוע. פרט מציור קיר הנמצא בקפלה האתיופית בכנסיית הקבר בירושלים).

שימו לב לצבעים של הציורים ושל דמויות הנשים שבהם, לייצוג האישה, לתפאורה, לדמויות המשנה ולפריטי הלבוש.

  • מה שונה ומה דומה בין שני הציורים?
  • איזו סצנה מהסיפור בחר כל צייר לתאר?