ביחד ולחוד

לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ (פסוק יח)

שעות המוזיקה החליל הטובה ביותר אי פעם הפסנתר מרגיע, ערוץ היוטיוב של Meditation Relax Music

 

נשמיע בכיתה מנגינה מרגיעה, נחלק לתלמידים דף חלק, ונבקש מהם להעתיק ולצבוע את הפסוק:
לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ (פסוק יח)
לאחר שהעתיקו את המילים מתוך הפסוק, נבקש מהתלמידים לכתוב על הדף דברים שהם אוהבים לעשות לבד ודברים שהם אוהבים לעשות עם אחרים – עם בני משפחה, עם חברים ועוד. נבקש גם שיכתבו על זמנים שבהם נוח להם להיות לבד לעומת זמנים שבהם הם אוהבים להיות בחברה.
נאפשר לתלמידים לשתף את הכיתה בחוויותיהם.
נדייק יחד עם התלמידים: במה השונה, האחר/ת, יכול להשלים אותנו?
הערה למורה: ניתן לעסוק בשיעור הזה בהבדל בין המינים ברגישות ומתוך הבנה ליכולת של הכיתה, לרגישויות שעלולות לעלות ועוד. שאלות מכַוונות: מה ההבדלים בין האיש והאישה? איך מרגישים, לדעתכם, שני הצדדים על כך?