סגור תצוגת כיתה
הפרק

אסתר, ט-י

מבט מלמעלה

מגילת אסתר מיועדת ללימוד עצמי.

למה?
צורת הלימוד הזאת מאפשרת להעמיק בחומר הנלמד.

כמה?
עשרת הפרקים במגילת אסתר חולקו לארבע יחידות לימוד.

מתי?
הלימוד העצמאי מאפשר לכל אחד להתקדם בקצב שלו.

איך?
היחידה מלווה בהסברים ובשאלות.

ההסברים מסייעים ללמוד את הסיפור באופן רציף.
השאלות מסייעות לוודא את הבנת הכתוב.
כל יחידה מלווה בשאלות מחשבה וחקר שעליהן יש לענות בסוף היחידה.

__________
על הפרקים
ביחידת הלימוד האחרונה נתמקד בעיקר בפרק ט.
היהודים קיבלו את אישורו של אחשוורוש להגן על עצמם, וקמו על אויביהם במטרה להרוג אותם.
התוצאות היו דרמטיות: ניצחון סוחף ליהודים בעוד הפרסים איבדו עשרות אלפים מאנשיהם.
לאחר הרג הפרסים, חגגו היהודים את חג הפורים – מנהג שהשתמר עד ימינו אנו.

ביחידה זו נשאל:

  • האם מעשה ההרג שביצעו היהודים נחשב להגנה עצמית, ועל כן מוצדק,
  • או שמא מדובר ברצח עם מחריד?
  • כמו כן, האם נכון לחגוג את פורים לאחר שפיכות הדמים הנוראית הזאת?
    שימו לב: יחידה זו מעלה שאלות מוסריות קשות.
מידע כללי
  • ספר אסתר
  • יחידת הפרקים פרק ט
  • קבוצת גיל כיתה ח
  • נושאים מרכזיים ביחידה גורל היהודים התהפך מצוות חג הפורים
  • מספר שיעורים מומלץ 1
  • שתפו
העשרות
מדרשים
ניבים וביטויים
תרבות ואומנות
סיפורו של מקום
ריאליה מקראית
סרטונים