פרק ד בחומש בראשית מתאר את לידתם של קין והבל ואת המנחה שכל אחד מהם מקריב – מנחתו של קין לא התקבלה, בעוד מנחתו של הבל התקבלה. בהמשך הפסוקים מופיע הרצח הראשון בתולדות האנושות – רצח הבל. הקנאה ההרסנית שהביאה לרצח לא נותבה לאפיק מצמיח ומקדם, אלא לרצון להעלים את מושא הקנאה. עונשו של קין "נָע וָנָד תִּהְיֶה בָאָרֶץ" מבטא את חוסר היציבות של המקנא: עיניו לטושות לצדדים, הוא עסוק בהשוואה וחווה אותה בעונשו. נראה כיצד הודאתו של קין במעשה הרצח מביאה לכך שאלוהים נותן לו אות שיגן עליו – אות קין.
קין והבל
בראשית ד
מבט מלמעלה
שיעורים
"ויפלו פניו"
נקרא על הולדתם של קין והבל, על המנחות ששניהם הקריבו. נתייחס לתחושותיו של קין ונלמד על תשובתו ויחסו של ה' לקין.
פסוקים א-זרצח הבל – קנאה
נפתח את השיעור בשיחה על קנאה בחיי התלמידים, נלמד על רציחתו של הבל ונקרא את תשובתו של קין לאחר שהואשם ברצח אחיו.
פסוקים ח-יבעונשו של קין
נחווה בקצרה את חוויית הנדודים, נלמד על עונשו של קין ועל ההכרה שלו בחטאו.
פסוקים יג-טזלקחת הביתה
פרק ד"ויפלו פניו"
נקרא על הולדתם של קין והבל, על המנחות ששניהם הקריבו. נתייחס לתחושותיו של קין ונלמד על תשובתו ויחסו של ה' לקין.
פסוקים א-זרצח הבל – קנאה
נפתח את השיעור בשיחה על קנאה בחיי התלמידים, נלמד על רציחתו של הבל ונקרא את תשובתו של קין לאחר שהואשם ברצח אחיו.
פסוקים ח-יבעונשו של קין
נחווה בקצרה את חוויית הנדודים, נלמד על עונשו של קין ועל ההכרה שלו בחטאו.
פסוקים יג-טז