נעסוק בניסיונותיו החוזרים של בלעם לקלל את ישראל בעוד אלוהים שם בפיו ברכה במקום קללה בכל ניסיון. נעמיק בביטוי "בא לקלל ונמצא מברך" ובנבואת הברכה לישראל שנותן בלעם בפרק כד. נעמוד על אופייה השירי של הנבואה ועל דימוייה המפארים את ה' בדוגמאות מן הטבע, ובהמשך נלמד שלושה פסוקים שהפכו לפתגמים בשפה העברית: "הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב" (פרק כג פסוק ט), "מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ, יַעֲקֹב, מִשְׁכְּנֹתֶיךָ, יִשְׂרָאֵל" (פרק כד פסוק ה), "דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב, וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל" (פרק כד פסוק יז). דרך שירים עבריים נקשר את הברכות לימינו.
דברי בלק
במדבר כג-כד
מבט מלמעלה
שיעורים
בא לקלל ונמצא מברך
נעסוק בבלעם המנסה לקלל את ישראל, אך למורת רוחו של בלק במקום קללה יוצאת מפיו של בלעם ברכה.
פרק כגברכות ודימויים מהטבע
נלמד את היסודות השיריים של דברי בלק ונזהה בשירה אמצעים אמנותיים.
פרק כד, ו-טברכות בלעם ופסוקים שהפכו לפתגמים
המהלך יעסוק בנבואה שהיא מעין שיר הלל שמופיעה בפי בלעם בניסיונו השלישי.
פרקים כג-כדלקחת הביתה
התלמידים יבקשו מכל אחד מבני ביתם לכתוב איחול אחד ויאספו את האיחולים לנבואה משפחתית אחת.
פרקים כג-כדבא לקלל ונמצא מברך
נעסוק בבלעם המנסה לקלל את ישראל, אך למורת רוחו של בלק במקום קללה יוצאת מפיו של בלעם ברכה.
פרק כגברכות ודימויים מהטבע
נלמד את היסודות השיריים של דברי בלק ונזהה בשירה אמצעים אמנותיים.
פרק כד, ו-טברכות בלעם ופסוקים שהפכו לפתגמים
המהלך יעסוק בנבואה שהיא מעין שיר הלל שמופיעה בפי בלעם בניסיונו השלישי.
פרקים כג-כדלקחת הביתה
התלמידים יבקשו מכל אחד מבני ביתם לכתוב איחול אחד ויאספו את האיחולים לנבואה משפחתית אחת.
פרקים כג-כד