מטרתה של יחידת הוראה זו היא לבחון את המאפיין העיקרי במלכותו של שלמה – חוכמתו. נתחיל בבקשתו של שלמה דווקא חוכמה ואת בחירתו של אלוהים להעניק לו יותר מכך. נמשיך בבחינה של הדילמה הבלתי אפשרית שבה עמד שלמה במשפט וננסה ללמוד מהכרעתו ולבחון את חוכמתו לאורה.
חוכמת שלמה
מלכים א ג
מבט מלמעלה
שיעורים
חלום שלמה בגבעון
חלומו של שלמה בגבעון חושף בפנינו את מאווייו וחששותיו של שלמה כמלך מתחיל ומציג את הבחירה שלו בחוכמה.
פסוקים א-טומשפט שלמה – עיון טקסטואלי
משפט שלמה הוא דילמה שההכרעה בה בלתי אפשרית. איך שלמה הכריע? האם אנחנו מכירים הכרעות דומות היום?
פסוקים טו-כחמשפט שלמה – ביטוי לחוכמה?
משפט שלמה הוא מקרה בוחן למתנת החוכמה והיכולת לשפוט את ישראל. האם היכולת הזאת היא החשובה ביותר?
פסוקים טו-כחמאמרים דידקטיים
אתגר הפדגוגי מבחינתנו כמורים הוא להוסיף קומה לידע הקיים אצל הלומד, או ליתר דיוק, לחפור פנימה ולבנות מרתף.
פרק גחלום שלמה בגבעון
חלומו של שלמה בגבעון חושף בפנינו את מאווייו וחששותיו של שלמה כמלך מתחיל ומציג את הבחירה שלו בחוכמה.
פסוקים א-טומשפט שלמה – עיון טקסטואלי
משפט שלמה הוא דילמה שההכרעה בה בלתי אפשרית. איך שלמה הכריע? האם אנחנו מכירים הכרעות דומות היום?
פסוקים טו-כחמשפט שלמה – ביטוי לחוכמה?
משפט שלמה הוא מקרה בוחן למתנת החוכמה והיכולת לשפוט את ישראל. האם היכולת הזאת היא החשובה ביותר?
פסוקים טו-כחמאמרים דידקטיים
אתגר הפדגוגי מבחינתנו כמורים הוא להוסיף קומה לידע הקיים אצל הלומד, או ליתר דיוק, לחפור פנימה ולבנות מרתף.
פרק ג