אפשרות ראשונה:
כדי שנוכל לחוות עם ההורים את תחילת חומש בראשית נזמין אותם להצטרף ולהכין עם התלמידים תעודת זהות של התחלות.
נשאל את ההורים על ההתחלות של הילדים: שם הילד, מתי התחיל להתהפך? מתי התחיל לזחול לבד? ללכת לבד? לאכול לבד? להתלבש לבד? להתקלח לבד? לקרוא לבד? לשחות? לרכוב על אופנים לבד? מתי נפלה לו השן הראשונה? נבקש מההורים לתאר איך הם הרגישו בהתחלות של הילדים.
אפשרות שנייה:
היכרות עם יבשת פנגיאה והיפרדות היבשות ממנה ליבשות שאנו מכירים היום.
אפשרות שלישית:
הכנת פאזל יבשות – התלמידים יגזרו את היבשות, ימקמו אותן מחדש על כדור הארץ ויחזרו על שמות היבשות (ראו דף עבודה גם בממערך השיעור).