בשלב זה נציע לתלמידים שלוש אפשרויות לבחירה, בהתאמה למהלכי ההוראה:
אפשרות ראשונה:
נזמין את התלמידים לשאול את אחד מבני המשפחה המבוגרים (הורים, אחים בוגרים, סבים וסבתות) מה הוא קיבל מהמוכן ומה הוא היה צריך להתאמץ מאוד להשיג. נבקש מבני המשפחה שירחיבו, יתארו את המצבים האלה ויספרו מה עדיף בעיניהם ובאילו הזדמנויות.
אפשרות שנייה:
נציע לתלמידים לראיין אנשים מבוגרים בסביבתם הקרובה ולשאול אותם:
- איזו בחירה רבת ערך בחרתם בחייכם?
- האם אתם מרגישים שהבחירה ההיא מחייבת אתכם עד עתה?
- מה משמעותה המעשית של המחויבות הזאת?
אפשרות שלישית:
נציע לתלמידים להתבונן במסמך אחד מתוך מסמכים משפטיים שיש בסביבתם הקרובה למשל: כתובה, חוזה שכירות, תעודת אחריות לקניית מוצר חשמל, הלוואה בנקאית ועוד. התלמידים יבדקו, בעזרת מבוגרים, אם במסמכים אלה ישנם שלושת רכיבי החוזה שעליהם דיברנו: שני צדדים, טקסט כתוב ועדים.
ובמבט קדימה – מות יהושע מסמן את סיומה של תקופה חשובה בחיי עם ישראל. נציע לתלמידים:
- להעניק לתקופה זו שם שיבטא את המשימה העיקרית שהייתה לעם בתקופה הנדונה.
- לנסות לשער (או לספר, אם יודעים) מה יהיה בתקופה הבאה.