הצעה ראשונה:
נציע לתלמידים ולבני משפחותיהם לצאת לטיול למדבר ובמהלך הטיול לשבת בנקודה מסוימת, רחוק יחסית זה מזה, ולשתוק יחד במשך שתי דקות. בזמן הזה יציירו התלמידים ובני משפחתם ויכתבו מה הם קולטים מהסביבה, אפשר בעזרת הטבלה שבדף העבודה (ראו דף עבודה גם בממערך השיעור). מי שירצה יוכל להביא לכיתה תמונה של טיול משפחתי במדבר.
הצעה שנייה:
- התלמידים ובני משפחתם יכולים לצפות בסרטון על מדבר יהודה.
- נוסף על כך התלמידים יכולים להאזין עם בני משפחתם לשיר 'למדבר' שכתב חיים חפר והלחין סשה ארגוב, לקרוא את מילותיו ולסמן תופעות טבע ונוף המופיעות בו (ראו קישור לשיר ומילותיו גם בממערך השיעור).
- התלמידים יכולים גם לקרוא עם הוריהם על המדבר בוויקיפדיה.
לאחר שלמדו התלמידים והוריהם על המדבר במגוון דרכים ידונו יחד בשאלות האלה:
- אילו דברים טובים ונעימים יש במדבר?
- אילו דברים מפחידים או לא נעימים יש במדבר?
- יש אנשים הבוחרים ללכת לתקופות מסוימות למדבר. למה לדעתכם הם עושים את זה?