יחידה זו עסקה במערכת היחסים בין אלוהים, משה והעם ובמורכבותה: פחדים, כעסים ואכזבות. כל אלו התמודדויות שקורות גם בין אנשים בקשרים ארוכים וקרובים. נציע לתלמידים לחשוב יחד עם בני משפחתם על פעמים בהן הרגישו רגשות דומים ולספר עליהם:
- ללכת ולשוב: הילדים יכולים לספר על מצב שבו פחדו שאחר ההורים ייעלם או לא יחזור אחרי שהלך. ההורים יכולים לספר על מצב שבו היו חייבים ללכת לזמן מה (למשל – כשנולד אחד האחים ואמא הייתה בבית חולים לכמה ימים) ואיך הם הרגישו להיות רחוקים מהילדים. התלמידים יכולים לחשוב עם הוריהם יחד על חפץ מעבר שיכול להקל עליהם כשההורים צריכים ללכת, ואפשר אפילו להכין אותו ביחד – למשל צמיד משפחתי שיכינו יחד מחוטים או מחרוזים, בני המשפחה יענדו אותו על היד או על הרגל, והוא יזכיר להם זה את זה כשהם רחוקים.
- אכזבות: נמצא דרכים לא הרסניות להתמודד עם אכזבה. אכזבה לרוב קורית כשיש פער בין הצפוי לבין המציאות. נציע לילדים לשאול את ההורים איזו אכזבה הם זוכרים מילדותם.
- האם קדמה לאכזבה ציפייה?
- למה ציפו?
- ממה התאכזבו?
אם אפשר ינסו התלמידים לתקן להורים את תחושת האכזבה. למשל, אם בילדותם הם חגגו יום הולדת ולא הגיעו הרבה חברים לחגיגה נציע להורים להזמין חברים של המשפחה לחגיגת יום הולדת חוזרת; אם הבטיחו להם שיהיה להם כלב ובסוף התחרטו, אפשר לאמץ כלב או לפחות לקנות בובת כלב וכו'…
אפשר להציע להורים לצפות בכתבת חדשות המסבירה כיצד כדאי להגיב לביטויי אכזבה של ילדים.