סגור תצוגת כיתה
הפרק

שבירת הלוחות

פרק לב, טו-כ

שיעור רביעי מתוך חמישה
*לפניכם הצעה לשיעור, מוזמנים לקבל השראה ורעיונות ולערוך את השיעור בהתאם לכיתתכם. לימוד מהנה.

הזמנה ללימוד

נציג לתלמידים את התמונה.
נשאל את התלמידים:

  • לפי הכותרת של הכתבה, מה משמעות הביטוי 'שברו את הכלים'?
  • מה השחקנים בתמונה מרגישים לדעתכם?

נסביר: בביטוי "שברו את הכלים" מתכוונים שהגיעו לתסכול עמוק מהמצב עד כדי כך שחשו שאי אפשר עוד וחייבים להרוס את הסדרים הקיימים. נשאל את התלמידים:

  • מה הקשר בין לשבור כלים ובין ההרגשה שאי אפשר עוד? (כשמישהו מגיע למצב שהוא ממש מתוסכל, הוא רוצה לשבור משהו כדי לפרוק את הכעס שלו)
  • האם אתם מכירים מצבים כאלה?

היום נלמד על תסכול כזה שגרם למשה רבנו לשבור.

מבט ראשון

נקרא בקול את פסוקים טו-כ בפרק לב ונסביר את המתואר בהם במילים שלנו: משה ויהושע יורדים מן ההר, בדרך הם שומעים את קולות העם. יהושע מפרש את הקולות כמלחמה ומשה מרגיע אותו שזוהי רק שירה. כשהם מגיעים למטה הם רואים את עגל הזהב, משה שובר את הלוחות, שורף את העגל ומשקה את בני ישראל במים שבהם אפר העגל כדי להראות להם שהעגל אינו אלוהים אמיתי אם אפשר לשרוף ולשתות אותו (נסביר את המנהג הזה כעת בכמה מילים כדי לא להתעכב על כך בהמשך).

מבט שני

נתמקד בקולות העם הנשמעים. נחלק לתלמידים את דף העבודה ונבקש שימתחו קו בין התיאור בפסוקים לפירושו (ראו פתרון למורה. נמצא גם בממערך השיעור). ננחה את התלמידים לחפש מילה שהם מבינים בתוך הצירופים ומתוכה למצוא את משמעות הפירוש. למשל: "קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה" – "חלושה" דומה ל'חלש' ולכן זה כנראה קול של אנשים חלשים, קול בכי המפסידים.

נבדוק את דף העבודה יחד על הלוח. לאחר מכן נבקש מהתלמידים למצוא את כל הפעלים המתארים את מעשי משה כשהוא מתוודע לחטא העם בפסוקים יט-כ: "וַיַּרְא", "וַיִּחַר אַף", "וַיַּשְׁלֵךְ", "וַיְשַׁבֵּר", "וַיִּקַּח", "וַיִּשְׂרֹף", "וַיִּטְחַן", "וַיִּזֶר", "וַיַּשְׁקְ". נשאל את התלמידים:

  • איזה פועל לדעתכם מבטא בצורה הטובה ביותר התנהגות שנובעת מכעס?

נתמקד בפעלים "וַיַּשְׁלֵךְ" ו"וַיְשַׁבֵּר". נסביר: כשמשה ראה בעיניו את חטא העגל, הוא כעס מאוד על העם ולכן הוא שובר את הלוחות לנגד עיניהם.

מבט שלישי

נשאל את התלמידים:

  • מי זוכר את השיחה בין אלוהים למשה בהר סיני?

נזכיר שכאשר אלוהים מספר לו על חטא העגל הוא מנסה לפייס אותו ומבקש שלא יכעס. הוא מזכיר לו את הברית. אז למה כשהוא יורד למטה ורואה מה שהוא כבר יודע הוא בכל זאת מתרגז? לפעמים קשה פחות לשמוע על דבר מרחוק ממראה עיניים. מכיוון שמשה כבר שיער מה הוא עומד לראות כשירד מההר, נראה שמשה לא שבר את הלוחות מתוך אובדן עשתונות וכעס רגעי, אלא מתוך מחשבה.
נשאל את התלמידים:

  • האם יכולה לדעתכם להיות סיבה נוספת לשבירת הלוחות, שלא נובעת רק מתוך כעס ורצון לפגוע בעם?

נחשוב על פרשנות נוספת: כשמשה ירד מההר וראה איך העם מתנהג הוא הבין שבני ישראל לא מוכנים עדיין לקבל את הלוחות, ואולי היה הכרח לשבור אותם. לפעמים לכעס יש תפקיד חשוב. הכעס נבע מתוצאה טבעית – העם פשוט עוד לא מוכן לקבל את עשרת הדיברות.

מבט לחיים

נקרין על הלוח את פסוקים טו-טז ונבקש מהתלמידים לקרוא אותם שנית:
"וַיִּפֶן וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן הָהָר, וּשְׁנֵי לֻחֹת הָעֵדֻת בְּיָדוֹ, לֻחֹת כְּתֻבִים מִשְּׁנֵי עֶבְרֵיהֶם, מִזֶּה וּמִזֶּה הֵם כְּתֻבִים. וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה, וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּחֹת"
נבקש מהתלמידים לצייר את לוחות הברית לפי התיאור בפסוקים.

  • מה מיוחד בלוחות הברית? (שאלוהים כתב עליהם בעצמו)
  • כיצד ציפה משה שהעם יתנהג ברגע שיגיעו אליו הלוחות האלה? (ישתחוו, יאמינו יותר באלוהים, יודו לו וכו')

כעת נקרא שוב את פסוק יט: "וַיְהִי כַּאֲשֶׁר קָרַב אֶל הַמַּחֲנֶה וַיַּרְא אֶת הָעֵגֶל וּמְחֹלֹת וַיִּחַר אַף מֹשֶׁה וַיַּשְׁלֵךְ מִיָּדָו אֶת הַלֻּחֹת וַיְשַׁבֵּר אֹתָם תַּחַת הָהָר".
משה מאוכזב עד כדי כך שהוא שובר את הלוחות. הוא ציפה כל כך שעם ישראל יתרגש כמו שהוא התרגש מהלוחות הכתובים בכתב אלוהים, ובמקום אמונה והתרגשות הוא רואה השתוללות ועבודה זרה. כגודל הציפייה גודל האכזבה.
נקרא יחד את שירו של יהודה אטלס, מתוך הספר 'והילד הזה הוא אני' ונשאל את התלמידים:

  • האם קרה גם לכם בעבר שציפיתם למשהו ומרוב שציפיתם התאכזבתם בסופו של דבר?

לסיכום - מה היה לנו?

תוכן: למדנו על שבירת הלוחות בידי משה, התמקדנו בפער שבין הציפייה לקבלת הלוחות למצב העם בפועל ובקשר בין הכעס ובין המעשה שעשה.
מיומנויות: מתחנו קו בין ביטוי תנ"כי לפירושו.
מתודה: למדנו שיר מתאים לנושא השיעור ולחיינו.

העשרות
ממערך השיעור
מדרשים
ניבים וביטויים
תרבות ואומנות
סיפורו של מקום
ריאליה מקראית
סרטונים
שברו את הכלים
מספר ימים לפני המשחק הגורלי מול רעננה, שחקני הפועל אשקלון פתחו בשביתה מאחר שלא קיבלו...
שברו את הכלים

מספר ימים לפני המשחק הגורלי מול רעננה, שחקני הפועל אשקלון פתחו בשביתה מאחר שלא קיבלו את משכורות פברואר. מתוך ישראל היום, 6.4.17, צילום: עמי שומן.

דפי עבודה והעשרה לשיעור
והילד הזה הוא אני
דווקא יום ההולדת שלי, שלו כל כך חיכיתי,היום יום עצוב בשבילי – ואפילו בכיתי.ככה זה...
והילד הזה הוא אני

דווקא יום ההולדת שלי,
שלו כל כך חיכיתי,
היום יום עצוב בשבילי –
ואפילו בכיתי.
ככה זה תמיד:
מרב שאני מקוה'
בסוף זה יוצא לא-שווה

שיר של יהודה אטלס מתוך הספר 'והילד הזה הוא אני'

לוחות החירות
"וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה, וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּחֹת."אל תקרא חָרוּת אלא חֵרוּת,...
לוחות החירות
"וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה, וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּחֹת."
(לב, טז)

רמברנדט, משה עם לוחות הברית, 1659, מאוסף גמלדה גלארי, מתוך ויקישיתוף

"וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה, וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּחֹת."
אל תקרא חָרוּת אלא חֵרוּת, משום שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה.

(מעובד. על פי: תנא דבי אליהו, זוטא, פרק יז)

  • המדרש מציע לקרוא ללוחות הברית – לוחות החירות.
    כיצד העיסוק בתורה ובגבולות הברורים שהיא מציבה, יכול לגרום דווקא לתחושות של חירות וחופש?
אהרֹן מנסה להרוויח זמן
"וַיַּרְא אַהֲרֹן וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ" (שמות לב, ה) –בִּקְּשׁוּ בני ישראל לִבְנוֹת עִמּוֹ.אָמַר לָהֶם: הַנִּיחוּ לִי,...
אהרֹן מנסה להרוויח זמן
"וַיַּרְא אַהֲרֹן וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ לְפָנָיו, וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וַיֹּאמַר חַג לַה' מָחָר."
(לב, ה)

שעון חול, צילום: shutterstock.com

"וַיַּרְא אַהֲרֹן וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ" (שמות לב, ה) –
בִּקְּשׁוּ בני ישראל לִבְנוֹת עִמּוֹ.
אָמַר לָהֶם: הַנִּיחוּ לִי, וַאֲנִי עוֹשֶׂה אוֹתוֹ מֵעַצְמִי, שֶׁאֵין כְּבוֹדוֹ שֶׁל מִזְבֵּחַ שֶׁיִּבְנֵהוּ אַחֵר עִמִּי.
אַהֲרֹן נִתְכַּוֵּן: עַד שֶׁאֲנִי בּוֹנֶה אוֹתוֹ – משֶׁה יוֹרֵד.
כְּשֶׁבָּנָה וְלֹא יָרַד משֶׁה – קָרָא: "חַג לַה' מָחָר" (שמות לב, ה).
אָמַר: יִדָּחֶה הַדָּבָר עַד לְמָחָר…

מבוסס על ספר האגדה מבית סנונית

  • כיצד ניסה אהרֹן "להרוויח זמן" עד שמשה יֵרֵד מההר?
עַם קְשֵׁה עֹרֶף
הביטוי "עַם קְשֵׁה עֹרֶף" מתאר את עם ישראל כעם עיקש ומתמרד, ומבטא את הקושי להנהיגו.
עַם קְשֵׁה עֹרֶף
"וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה רָאִיתִי אֶת הָעָם הַזֶּה וְהִנֵּה עַם קְשֵׁה עֹרֶף הוּא."
(לב, ט)

צילום: shutterstock.com

הביטוי "עַם קְשֵׁה עֹרֶף" מתאר את עם ישראל כעם עיקש ומתמרד, ומבטא את הקושי להנהיגו.

  • מדוע עם ישראל מתואר כ"עַם קְשֵׁה עֹרֶף"?
קוֹל עַנּוֹת
משמעות הצירוף "קוֹל עַנּוֹת" היא צלילים הנשמעים למרחוק.משה ויהושע יורדים מן ההר ושומעים קולות רועשים...
קוֹל עַנּוֹת
"וַיֹּאמֶר אֵין קוֹל עֲנוֹת גְּבוּרָה וְאֵין קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה, קוֹל עַנּוֹת אָנֹכִי שֹׁמֵעַ."
(לב, יח)

רמקול המשמש כמגביר קול. shutterstock.com

משמעות הצירוף "קוֹל עַנּוֹת" היא צלילים הנשמעים למרחוק.
משה ויהושע יורדים מן ההר ושומעים קולות רועשים במחנה ישראל. קולות אלה גורמים להם לתהות מה משמעות ההמולה במחנה.
יהושע אומר למשה שהוא שומע קול מלחמה במחנה, ומשה משיב שלוש תשובות:
"אֵין קוֹל עֲנוֹת גְּבוּרָה", כלומר: אין קול של מנצחים.
"וְאֵין קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה", כלומר: אין קול של מפסידים.
אלא "קוֹל עַנּוֹת אָנֹכִי שֹׁמֵעַ", כלומר: אני שומע צלילים של שמחה וצהלה.

מבוסס על: יצחק אבישור (עורך), עולם התנ"ך – שמות, 2002, עמ' 194. © כל הזכויות שמורות לדברי הימים הוצאה לאור. הזכויות בעולם התנ"ך שמורות לד"ר יהודה עתי

  • נסו לדמיין מה היו הקולות ששמעו משה ויהושע כשירדו מן ההר.
עגל הזהב
  עגל הזהבמילים ולחן: אהוד בנאי אֲנַחְנוּ כָּאן בְּלֵב מִדְבָּר צְמֵאִים לְמַיִם חַיִּים, וְאַתָּה עַל...
עגל הזהב
"וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר, וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ."
(לב, א)

 

למילות השיר

עגל הזהב
מילים ולחן: אהוד בנאי

אֲנַחְנוּ כָּאן בְּלֵב מִדְבָּר
צְמֵאִים לְמַיִם חַיִּים,
וְאַתָּה עַל רֹאשׁ הָהָר
מֵעַל הָעֲנָנִים.
אֵין שׁוּם אוֹת
אֵין סִימָן,
כָּל כָּךְ הַרְבֵּה יָמִים
בְּמַעְגָּל סָגוּר מִסְתּוֹבְבִים
סְבִיב עֵגֶל הַזָּהָב.

אֵין מִי שֶׁיַּכֶּה עַל הַסֶּלַע,
מִי יִתֵּן כִּוּוּן?
בָּאֲפֵלָה כָּאן נִלְחָמִים עַל כָּל פֵּרוּר,
סְבִיב עֵגֶל הַזָּהָב.

הוּא לֹא יוֹרֵד מֵרֹאשׁ הָהָר
הוּא לֹא יוֹרֵד אֶל הָעָם,
הֵם יוֹצְאִים בִּמְחוֹל טֵרוּף
וְשׁוֹכְחִים אֶת עַצְמָם,
רוֹקְדִים סְבִיב עֵגֶל הַזָּהָב
סְבִיב עֵגֶל הַזָּהָב.

מִתְחַנְּנִים אֵלָיו, אַל נָא תַּעֲזֹב אוֹתָנוּ עַכְשָׁו,
הֱיֵה לָנוּ לְאָב.
עֵדֶר נֶעֱזָב, רוֹקֵד סְבִיבוֹ,
קוֹרֵא אֵלָיו לַשָּׁוְא,
עֵגֶל הַזָּהָב,
עֵגֶל הַזָּהָב…

© כל הזכויות שמורות למחבר ולאקו"ם.

  • מאיזו נקודת מבט נכתב השיר "עגל הזהב" – מי הדובר?

קרדיט: אהוד בנאי – עגל הזהב / מוזיקה ישראלית, 2011

חטא העגל
במרכז היצירה עגל הזהב ניצב על במה גבוהה, וסביבו העם חוגג בשמחה, בריקודים ובהקלה גדולה....
חטא העגל
"וַיַּשְׁכִּימוּ מִמָּחֳרָת וַיַּעֲלוּ עֹלֹת וַיַּגִּשׁוּ שְׁלָמִים, וַיֵּשֶׁב הָעָם לֶאֱכֹל וְשָׁתוֹ וַיָּקֻמוּ לְצַחֵק."
(לב, ו)

ניקולא פוסן, חטא העגל, המאה ה-17, מאוסף הגלריה הלאומית (לונדון), מתוך ויקישיתוף

במרכז היצירה עגל הזהב ניצב על במה גבוהה, וסביבו העם חוגג בשמחה, בריקודים ובהקלה גדולה. ואיפה הר סיני? הרחק מאחור, ברקע, כולו אפוף עשן.
נראה שהעם מרוחק ממה שקורה על הר סיני גם פיזית וגם סמלית. איש אינו מביט לכיוון ההר, כל תשומת הלב מופנית אל העגל.

  • התבוננו ביצירה – כיצד מוצג בה אהרֹן, וכיצד מוצג העם?
הר סיני
הר סיני הוא ההר שעליו ניתנה התורה.לפי המסופר בתורה, בני ישראל חנו מול ההר ומשה...
הר סיני
"וַיִּשְׁכֹּן כְּבוֹד ה' עַל הַר סִינַי וַיְכַסֵּהוּ הֶעָנָן שֵׁשֶׁת יָמִים, וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מִתּוֹךְ הֶעָנָן."
(כד, טז)

הר משה, צילום: shutterstock.com

הר סיני הוא ההר שעליו ניתנה התורה.
לפי המסופר בתורה, בני ישראל חנו מול ההר ומשה עלה אל ראשו. כאשר ירד, העביר להם את עשרת הדיברות שמסר לו ה' עבור העם. למרגלות ההר התרחש גם חטא העגל.

להמשך קריאה

להר שמות רבים: הר סיני, הר חורב, הר האלוהים, הר פארן.
איננו יודעים בוודאות היכן נמצא הר סיני, משום שבמקרא לא מצוין מיקומו המדויק.
החוקרים הציעו הצעות שונות לזיהוי ההר, הקשורות למסלול הנדודים של בני ישראל במדבר. חלק מהחוקרים סבורים שהר סיני הוא גַ'אבֶּל הילאל שבצפון סיני, וחלק סבורים שמדובר בג'אבל מוסה או בג'אבל קתרינה – ההרים שבדרום חצי האי סיני. אחרים סבורים שהר סיני הוא הר כרכום שבנגב.

מבוסס על מקרא גשר: האתר שלך ללימודי התנ"ך – אנציקלופדיה. © גשר מפעלים חינוכיים.

  • חטא העגל אירע מייד אחרי נקודת שיא ביחסים שבין עם ישראל לאלוהים – מעמד הר סיני. כיצד אפשר להסביר חטא כל כך גדול דווקא לאחר שיא כזה?
נזמי זהב
נזמי הזהב המופיעים בסיפור חטא העגל הם למעשה עגילי זהב, שענדו נשים וגם גברים. היו...
נזמי זהב
"וַיִּתְפָּרְקוּ כָּל הָעָם אֶת נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיָּבִיאוּ אֶל אַהֲרֹן."
(לב, ג)

עגילי זהב דמויי סהר (ירח), תל אל-עג'ול, תקופת הברונזה. צילום: קלרה עמית, באדיבות רשות העתיקות

נזמי הזהב המופיעים בסיפור חטא העגל הם למעשה עגילי זהב, שענדו נשים וגם גברים. היו גם נזמי זהב ששימשו תכשיט לאף, אולם אצל נשים בלבד. בחפירות ארכאולוגיות מוצאים לפעמים מטמונים – אוצר של תכשיטים וחפצים יקרי ערך שהוטמן באדמה או במערה.

להמשך קריאה

במטמון שהתגלה בתל אל-עגו'ל נמצאו תכשיטי זהב רבים, והוא נחשב לעשיר וליפה במטמוני התכשיטים שהתגלו בארץ ישראל. עגילי הזהב שבתמונה הם מתקופת מתקופת הברונזה, כ-200 שנה לפני הספירה.

  • מה אפשר ללמוד מכך שהעם היה מוכן לתרום את נזמי הזהב לטובת יצירת עגל הזהב?
פולחן העגל
מדוע נבחר דווקא העגל כתחליף למשה וכמייצג האל?לפי דעה אחת, בני ישראל הושפעו מפולחן העגל...
פולחן העגל
"וַיִּקַּח מִיָּדָם וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט וַיַּעֲשֵׂהוּ עֵגֶל מַסֵּכָה, וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם."
(לב, ד)

צלמית פר, אזור שומרון, תקופת הברזל. קרדיט: יחידת קמ"ט ארכאולוגיה ביהודה ושומרון. צילום © מוזיאון ישראל, ירושלים / ארדון בר חמא

מדוע נבחר דווקא העגל כתחליף למשה וכמייצג האל?
לפי דעה אחת, בני ישראל הושפעו מפולחן העגל עוד מימיהם במצרים, והעתיקו אותו לפולחן ה'. במצרים העתיקה סגדו לבעלי חיים שונים כסמל לשליטה בטבע.

להמשך קריאה

לפי דעה אחרת, בני ישראל הושפעו ממסופוטמיה מעיר בשם חרן, עיר מולדתם של האבות. בחרן היה נהוג פולחן לאל הירח, שכונה גם "פַּר השמיים". בפולחן זה היה העגל החיה המקודשת. פולחן זה כנראה הובא לכנען על ידי משפחת האבות, והוא רווח בשבטי הצפון.
לאחר שהתפלגה הממלכה שהקים דוד לשתי ממלכות, ממלכת ישראל וממלכת יהודה, נפוץ פולחן העגל בממלכת ישראל.

מעובד. מבוסס על גליה סמו, "עגל הזהב ופולחן העגלים", אתר מקראנט.

  • מדוע בחרו בני ישראל ליצור דווקא עגל?
משבר אמון
בסרטון – תקציר של סיפור חטא העגל וכן רקע לסיפור. 
משבר אמון
"וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר, וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ."
(לב, א)

בסרטון – תקציר של סיפור חטא העגל וכן רקע לסיפור. 

  • כיצד מוסברת בסרטון התנהגותו של העם בסיפור חטא העגל?

קרדיט: סיכום שבועי – שמות לא-לה /929 תנך ביחד, 2015

ובינתיים, במחנה ישראל
אפרים סידון מספר בחרוזים את סיפור חטא העגל, ודני קרמן מאייר.
ובינתיים, במחנה ישראל
"וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר, וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ."
(לב, א)

אפרים סידון מספר בחרוזים את סיפור חטא העגל, ודני קרמן מאייר.

  • כיצד הצליח משה לשכנע את אלוהים לבטל את העונש על חטא העגל?

קרדיט: תנך בחרוזים – עגל הזהב/כאן חינוכית, 2014