הפיתוי
פסוקים א-ו
הזמנה ללימוד
נקרין את התמונה על הלוח, ונבקש מהתלמידים להגיד מה הילד שבתמונה חושב.
נזמין אותם להעלות כמה שיותר מחשבות. נכתוב מילה אחת שמתארת כל מחשבה בבועות המחשבה המצוירות.
נשאל את התלמידים על התמודדויות שלהם עם פיתויים שונים בחייהם.
- אֵילו דברים יכולים לפתות אותם?
- כיצד הם מתמודדים עם הפיתוי, ומה עוזר להם בהתמודדות הזאת?
מבט ראשון- מפגש עם הפסוקים
נבקש מהתלמידים לפתוח את ספר בראשית ולעקוב באצבע אחַר הקריאה של המורה. נקרא מפסוק א עד פסוק ו.
הערה למורה: יש חשיבות לקריאה רציפה כשהתלמידים קשובים, גם אם לא כל המילים מובנות.
מבט שני- הסבר לפסוקים ושאלות הבנה
נספר את הכתוב בפסוקים בלשוננו, ונשאל:
- מה הכוונה בכתוב "והנחש היה עָרוּם"?
- מה אמר הנחש לאישה? האם דבריו היו נכונים? האם באמת אסר ה' על אדם וחווה לאכול "מכל עץ הגן"?
- מה ענתה האישה לנחש על דבריו אלה?
- כיצד פיתה הנחש את האישה לאכול מפרי העץ האסור?
מבט שלישי- התבוננות
הנחש פיתה את האישה לאכול מפרי עץ הדעת טוב ורע, והאישה מצידה פיתתה את האיש להשתתף איתה במעשה וגם הוא אכל מפרי העץ האסור, וכך שניהם, האיש והאישה, חטאו. כתבו לנחש מה דעתכם על כך שפיתה את האישה לאכול מעץ הדעת, או: כתבו לאישה כיצד לדעתכם הייתה יכולה להתמודד אחרת עם הפיתוי של הנחש.
מבט לחיים
היזכרו במקרה שבו אסרו עליכם לגעת במשהו שמסקרן אתכם מאוד. כיצד הגבתם?מה דעתכם: איך אפשר להתמודד עם הפיתוי לעשות משהו אסור
לסיכום - מה היה לנו כאן?
תוכן: קראנו את הפסוקים המתארים את סיפור החטא של אדם וחווה, את פיתוי הנחש ואת האכילה מעץ הדעת.
מיומנות: קריאת פסוקים, ביאור מילים קשות.
מתודה: סיפור תמונות, כתיבה יצירתית.