סגור תצוגת כיתה
הפרק

רגע של מפגש

פסוקים סא-סז

שיעור שלישי מתוך ארבעה
*לפניכם הצעה לשיעור, מוזמנים לקבל השראה ורעיונות ולערוך את השיעור בהתאם לכיתתכם. לימוד מהנה.

הזמנה ללימוד

רבקה יוצאת לדרך מביתה לקראת מפגש עם איש שהיא אינה מכירה. היא מכירה רק את העבד של אביו. היא הסכימה, ואף הראתה נלהבוּת. מה לדעתכם היא חושבת כשהם בדרך? נעלה את השאלה:

  • לפעמים גם אנחנו נערכים לקראת פגישה עם מישהו שאיננו מכירים: חוג חדש, כיתה חדשה, מורה חדשה. איך אנחנו מרגישים באירועים האלה? אילו מחשבות חולפות לנו בראש?

לאחר הדיון על המפגשים הראשונים שלנו, נזמין את התלמידים לחשוב:

  • מהן, לדעתכם, התחושות במפגש הראשון בין איש לאישה?

(הערה מתודית: הפעילות יכולה להתקיים בחדר המחשבים על מצגת מוכנה, או בכיתה עם דפים מצולמים)

מבט ראשון- מפגש עם הפסוקים

בזמן שעבד אברהם מצא ליצחק אישה, יצחק היה בארץ הנגב. אחרי אירוע העקדה, אחרי מות אמו. איננו יודעים אם יצחק יודע שעבדו של אביו הלך לחפש לו אישה. אולי ידע, אולי לא ידע. כתוב שהוא יצא לשוח בשדה לפנות ערב… לשוח, לטייל, לדבר…

לאחר ההקדמה, נזמין את התלמידים ליצירה ולכתיבה בעזרת דפי קומיקס: על מה חושב, לדעתכם, יצחק ברגעים האלה?

מבט שני- שאלות של הבנת הטקסט

נקרא את הפסוקים.
שאלה מטרימה:

  • מהו, לדעתכם, "מצב הרוח" של יצחק ושל רבקה (כל אחד לחוד)?

נבקש מהתלמידים לבסס את תשובותיהם על התנהגות או על רגשות המתוארים בפסוקים (לדוגמה, תלמידה החושבת שרבקה הייתה נרגשת מאוד, נשאל: מה בהתנהגות המתוארת בפסוקים מצביע על כך?).
לפני הכתיבה, נזמין את התלמידים לסיעור מוחות סביב השאלות: האם מצב הרוח של רבקה ויצחק שונה או דומה? מדוע? מה עבר על רבקה לפני המפגש? ומה עבר על יצחק? לְמה כל אחד מקווה? מה קשה לו? מה מרגֵש אותו? נזמין את התלמידים לכתוב המשך לפריים הקודם. מה חושבים רבקה ויצחק בזמן המפגש?

מבט שלישי- התבוננות והעמקה

בתוך האוהל – רבקה ויצחק נמצאים לבד בפעם הראשונה. נזמין את התלמידים לכתוב את הדו-שיח הראשון המתנהל בין יצחק לבין רבקה

מבט לחיים- מוציאים לאור!

התלמידים יקבלו כמה דקות לעבור על הסיפור שכתבו: מהרגעים הנפרדים של יצחק ורבקה דרך מחשבות בעת המפגש מרחוק ועד לדיבור בפגישה בתוך האוהל.

העמקה:
לאחר הכתיבה והיצירה, נחזור שוב לפסוקים ונראה שהכתוב מתאר תהליך של התקרבות בין יצחק לרבקה:
וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ; וַיִּנָּחֵם יִצְחָק אַחֲרֵי אִמּוֹ.

ניתן לראות את התהליך הזה כדוגמה להתמודדות עם מפגש ראשון, למבוכה ולהתמודדויות שהוא מזַמן.
נזמין את התלמידים להציג את התוצרים בכיתה (לדוגמה: תלייה על הקיר בכיתה; תלייה על הקיר במסדרון בית הספר; הצגה לפני מליאת הכיתה; הדפסה והעברה ל"ספרון"; הצגה מול הכיתה כולה.)

לסיכום - מה היה לנו?

תוכן: סיפור הפגישה בין יצחק לבין רבקה.
מיומנות: חילוץ התנהגות ופרשנות להתנהגות.
מתודה: יצירת סיפור קומיקס בהמשכים. 

העשרות
מדרשים
ניבים וביטויים
תרבות ואומנות
סיפורו של מקום
ריאליה מקראית
סרטונים
במה התברך אברהם
כּוּלָנוּ הָיִינוּ רוֹצִים לִהְיוֹת מְבוֹרָכִים בִּדְבָרִים רַבִּים – כֶּסֶף, בְּרִיאוּת, אַהֲבָה. הַמִדְרָשׁ שׁוֹאֵל מָה הַכַּוָונָה...
במה התברך אברהם
"וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים וַה' בֵּרַךְ אֶת אַבְרָהָם בַּכֹּל."
(פסוק א)
ברכת שפע ושגשוג. דבורה גרודה

ברכת שפע ושגשוג. דבורה גרודה

כּוּלָנוּ הָיִינוּ רוֹצִים לִהְיוֹת מְבוֹרָכִים בִּדְבָרִים רַבִּים – כֶּסֶף, בְּרִיאוּת, אַהֲבָה. הַמִדְרָשׁ שׁוֹאֵל מָה הַכַּוָונָה לִהְיוֹת מְבוֹרָךְ "בַּכֹּל".

לקריאת המדרש
"ה' בֵּרַךְ אֶת אַבְרָהָם בַּכֹּל" – מַהוּ בַּכֹּל?…
רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר: שֶׁהָיְתָה לוֹ בַּת…
ר' אֱלִיעֶזֶר הַמּוּדָעִי אוֹמֵר: יְכֹלֶת לַחֲזוֹת אֶת הֶעָתִיד הָיְתָה בְּלִבּוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, וְכָל מַלְכֵי מִזְרַח וּמַעֲרָב הָיוּ בָּאִים אֵלָיו כְּדֵי לְהִתְיַעֵץ.
רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַי אוֹמֵר: אֶבֶן טוֹבָה הָיְתָה תְּלוּיָה עַל צַוָּארוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, וְכָל חוֹלֶה הָרוֹאֶה אוֹתוֹ מִיָּד מִתְרַפֵּא. דָּבָר אַחֵר: שֶׁלֹּא עָשׂוּ מֶרֶד בְּיָמָיו. דָּבָר אַחֵר: שֶׁעָשָׂה יִשְׁמָעֵאל תְּשׁוּבָה בְּיָמָיו.
(עיבוד על פי: תלמוד בבלי, מסכת בבא בתרא, דף טז עמוד ב)
  • בְּמָה אַבְרָהָם הָיָה מְבוֹרָךְ? מָה הַבְּרָכָה הֲכִי גְדוֹלָה לְדַעְתְכֶם מִבֵּין הַהַצָעוֹת שֶׁהִצִיעַ הַמִדְרָשׁ?
נדיבות
"וַתֹּאמֶר שְׁתֵה אֲדֹנִי" – נְדִיבָה מִמִּשְׁפָּחָה שֶׁל נְדִיבִים."וַתְּמַהֵר וַתֹּרֶד כַּדָּהּ עַל יָדָהּ וַתַּשְׁקֵהוּ" – הוּא...
נדיבות
"וַתֹּאמֶר שְׁתֵה אֲדֹנִי, וַתְּמַהֵר וַתֹּרֶד כַּדָּהּ עַל יָדָהּ וַתַּשְׁקֵהוּ."
(פסוק יח)

צילום: shutterstock.com

"וַתֹּאמֶר שְׁתֵה אֲדֹנִי" – נְדִיבָה מִמִּשְׁפָּחָה שֶׁל נְדִיבִים.
"וַתְּמַהֵר וַתֹּרֶד כַּדָּהּ עַל יָדָהּ וַתַּשְׁקֵהוּ" – הוּא בִּקֵּשׁ רַק לְגִימָה אַחַת, וְרִבְקָה הִשְׁקְתָה אוֹתוֹ עַד שֶׁכְּבָר לֹא הָיָה צָמֵא.
"וַתְּכַל לְהַשְׁקֹתוֹ, וַתֹּאמֶר גַּם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב" – זוֹ נְדִיבוּת שֶׁנּוֹבַעַת מִתּוֹכָהּ.

(עיבוד על פי מדרש לקח טוב, בראשית כד: ב)

  • אֵיזוֹ תְכוּנָה שֶׁל רִבְקָה מַדְגִישׁ הַמִדְרָשׁ?
בא בימים
הַפֶּרֶק נִפְתַח בְּכָךְ שֶׁאַבְרָהָם הוּא "בָּא בַּיָּמִים" (פסוק א).   הַצֵירוּף "בָּא בַּיָמִים" בָּא לְתָאֵר...
בא בימים
"וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים..." (פסוק א)

Africa Studio / Shuttersotck.com

VGstockstudio/ Shuttersotck.com

Huskyherz / pixabay.com

הַפֶּרֶק נִפְתַח בְּכָךְ שֶׁאַבְרָהָם הוּא "בָּא בַּיָּמִים" (פסוק א).

 

להמשך קריאה

הַצֵירוּף "בָּא בַּיָמִים" בָּא לְתָאֵר אָדָם שֶׁהוּא זָקֵן מְאוֹד, יָשִׁישׁ. מִילִים נִרְדָפוֹת לַבִּיטוּי "בָּא בַּיָמִים" הֵם: אִישׁ שֵׂיבָה, זָקֵן, זָקֵן מוּפְלָג, יָשִׁישׁ, מְתוּשֶׁלַח, סַב, סַבָּא, קָשִׁישׁ, שְׂבַע יָמִים, תֶרַח.

  • מִי בַּתְמוּנָה עוֹנֶה עַל הַתֵיאוּר "בָּא בַּיָמִים"?
  • עַכְשָׁיו כִּתְבוּ אַתֶם, מַהוּ הַהֶפֶךְ לַבִּיטוּי "בָּא בַּיָמִים"?
אליעזר ורבקה / ניקולה פוסן
מָה לְדַעְתְכֶם הַדְמוּת שֶׁל רִבְקָה מְשַׁדֶרֶת – בִּיטָחוֹן אוֹ חוֹסֶר בִּיטָחוֹן? בְּאֵילוּ צְבָעִים הִשְׁתַמֵשׁ הָאוֹמָן?...
אליעזר ורבקה / ניקולה פוסן
"וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד בְּתוּלָה וְאִישׁ לֹא יְדָעָהּ וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל."
(פסוק טז)
ניקולה פוסן, אליעזר ורבקה.

ניקולה פוסן, אליעזר ורבקה, 1648. מאוסף מוזיאון הלובר (INV 7270), פריז . באדיבות The Yorck Project, מתוך ויקישיתוף.

  • מָה לְדַעְתְכֶם הַדְמוּת שֶׁל רִבְקָה מְשַׁדֶרֶת – בִּיטָחוֹן אוֹ חוֹסֶר בִּיטָחוֹן?
  • בְּאֵילוּ צְבָעִים הִשְׁתַמֵשׁ הָאוֹמָן? שִׂימוּ לֵב לְצִבְעֵי הַבְּגָדִים שֶׁל הַדְמוּיוֹת.
  • מָה הָאֲוִוירָה בַּיְצִירָה? הַאִם כָּךְ גַם אַתֶם דִמְיַינְתֶם אֶת הַסִיפּוּר?
פסיפס המתאר את פגישת עבד אברהם ורבקה
הִתְבּוֹנְנוּ בַּפְּסֵיפָס הַמְתָאֵר אֶת פְּגִישַׁת עֶבֶד אַבְרָהָם עִם רִבְקָה. זַהוּ אֶת הַדְמוּיוֹת שֶׁמוֹפִיעוֹת בּוֹ. הַאִם...
פסיפס המתאר את פגישת עבד אברהם ורבקה
"וַיָּרָץ הָעֶבֶד לִקְרָאתָהּ וַיֹּאמֶר הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט-מַיִם מִכַּדֵּךְ." (פסוק יז)
פגישת רבקה ועבד אברהם, פסיפס.

פגישת רבקה ועבד אברהם, פסיפס. מרדכי גומפל, ירושלים.

  • הִתְבּוֹנְנוּ בַּפְּסֵיפָס הַמְתָאֵר אֶת פְּגִישַׁת עֶבֶד אַבְרָהָם עִם רִבְקָה.
  • זַהוּ אֶת הַדְמוּיוֹת שֶׁמוֹפִיעוֹת בּוֹ.
  • הַאִם לְדַעְתְכֶם הַפְּסֵיפָס מַתְאִים לְמָה שֶׁקְרָאתֶם בַּסִיפּוּר? הַאִם מַשֶׁהוּ חָסֵר לָכֶם?
רבקה ויצחק נפגשים
אַחֲרֵי מַסָע אָרוֹךְ מִתְקָרֶבֶת הַשַׁיָירָה לַכִּיווּן שֶׁל יִצְחָק. אוֹמָנִים רַבִּים צִייְרוּ אֶת רֶגַע הַמִפְגָשׁ הָרִאשׁוֹן...
רבקה ויצחק נפגשים
"וַיֵּצֵא יִצְחָק לָשׂוּחַ בַּשָּׂדֶה לִפְנוֹת עָרֶב וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה גְמַלִּים בָּאִים. וַתִּשָּׂא רִבְקָה אֶת עֵינֶיהָ וַתֵּרֶא אֶת יִצְחָק וַתִּפֹּל מֵעַל הַגָּמָל."
(פסוקים סג-סד)

אברהם מברך את יצחק ורבקה לרגל נישואיהם. הולנד, 1500 בערך.

יוליוס שנור, המפגש בין רבקה ויצחק, 1851-1860.

גוסטב דורה, המפגש בין רבקה ויצחק, 1866.

אַחֲרֵי מַסָע אָרוֹךְ מִתְקָרֶבֶת הַשַׁיָירָה לַכִּיווּן שֶׁל יִצְחָק. אוֹמָנִים רַבִּים צִייְרוּ אֶת רֶגַע הַמִפְגָשׁ הָרִאשׁוֹן בֵּין יִצְחָק לְרִבְקָה. הִתְבּוֹנְנוּ בִּיצִירוֹת הָאוֹמָנוּת, שִׂימוּ לֵב לַצְבָעִים, לַדְמוּיוֹת, לָאֲוִוירָה.

  • אֵילוּ רְגָשׁוֹת עוֹלִים לְדַעְתְכֶם מֵרֶגַע הַמִפְגָשׁ הַמְתוֹאָר בִּיצִירוֹת הָאוֹמָנוּת?
  • נַסוּ לְתָאֵר מָה אוֹמְרוֹת הַדְמוּיוֹת, מָה הֵן מַרְגִישׁוֹת וּמָה הֵן חוֹשְׁבוֹת, לְפִי הַמוֹפִיעַ בַּפְּסוּקִים וּבְכָל אַחַת מֵהַיְצִירוֹת.
רבקה ליד הבאר
  זַהוּ אֶת הַדְמוּיוֹת מֵהַסִיפּוּר הַמִקְרָאִי. אֵיפֹה נִמְצֵאת הַבְּאֵר בְּיַחַס לָעִיר? לְפִי הָאִיוּר, מָה עוֹשִׂים...
רבקה ליד הבאר
"וַתְּמַהֵר וַתְּעַר כַּדָּהּ אֶל הַשֹּׁקֶת וַתָּרָץ עוֹד אֶל הַבְּאֵר לִשְׁאֹב וַתִּשְׁאַב לְכָל גְּמַלָּיו."
(פסוק כ)
"רבקה ליד הבאר", מתוך כתב יד בראשית וינה, סוף המאה ה-6 לסה"נ.

רבקה ליד הבאר, מתוך כתב יד בראשית וינה, סוף המאה ה-6 לספירה. מאוסף Österreichische Nationalbibliothek. באדיבות Wikimedia commons

 

  • זַהוּ אֶת הַדְמוּיוֹת מֵהַסִיפּוּר הַמִקְרָאִי.
  • אֵיפֹה נִמְצֵאת הַבְּאֵר בְּיַחַס לָעִיר?
  • לְפִי הָאִיוּר, מָה עוֹשִׂים לְיַד הַבְּאֵר?
רבקה / אבל פן
אֵיךְ רִבְקָה נִרְאֵית בַּצִיוּר, מָה מְאַפְיֵין אוֹתָהּ? מָה הַבָּעַת הַפָּנִים שֶׁל רִבְקָה מְשַׁדֶרֶת? מָה רִבְקָה...
רבקה / אבל פן
"וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד בְּתוּלָה וְאִישׁ לֹא יְדָעָהּ וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל."
(פסוק טז)
אבל פן, רבקה, ליטוגרפיה

אבל פן, רבקה, ליטוגרפיה. באדיבות משפחת האומן

  • אֵיךְ רִבְקָה נִרְאֵית בַּצִיוּר, מָה מְאַפְיֵין אוֹתָהּ?
  • מָה הַבָּעַת הַפָּנִים שֶׁל רִבְקָה מְשַׁדֶרֶת?
  • מָה רִבְקָה אוֹחֶזֶת בְּיָדָהּ?
  • בְּאֵילוּ צְבָעִים צוּיְרָה הַתְמוּנָה? אֵילוּ מְסָרִים הַצְבָעִים מַעֲבִירִים?

 

ארם נהרים
אֶרֶץ הַמוֹצָא שֶׁל הָאָבוֹת מְכוּנָה פְּעָמִים רַבּוֹת בַּשֵׁם "אֲרַם נַהֲרַיִים". חוֹקְרִים הִצִיעוּ לְפָרֵשׁ אֶת הַשֵׁם...
ארם נהרים
"וַיִּקַּח הָעֶבֶד עֲשָׂרָה גְמַלִּים מִגְּמַלֵּי אֲדֹנָיו וַיֵּלֶךְ וְכָל טוּב אֲדֹנָיו בְּיָדוֹ וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל אֲרַם נַהֲרַיִם אֶל עִיר נָחוֹר" (פסוק י)
דרכים במזרח הקדום | קרטוגרפיה : אורנה צפריר- ראובן. מתוך אטלס מקראנט. © מטח

דרכים במזרח הקדום | קרטוגרפיה : אורנה צפריר- ראובן. מתוך אטלס מקראנט. © מטח

אֶרֶץ הַמוֹצָא שֶׁל הָאָבוֹת מְכוּנָה פְּעָמִים רַבּוֹת בַּשֵׁם "אֲרַם נַהֲרַיִים". חוֹקְרִים הִצִיעוּ לְפָרֵשׁ אֶת הַשֵׁם "אֲרַם נַהֲרַיִים" כְּמִתְיַיחֵס לְאֶרֶץ אֲרַם הַשׁוֹכֶנֶת בֵּין שְׁנֵי הַנְהָרוֹת – הַפְּרָת וְהַחִידֶקֶל.

  • הִתְבּוֹנְנוּ בַּתְמוּנָה וְנַסוּ לְהָבִין הֵיכָן נִמְצֵאת הָאָרֶץ בֵּין שְׁנֵי הַנְהָרוֹת, נַסוּ לְהָבִין לְאָן נָדַד עֶבֶד אַבְרָהָם כְּדֵי לְחַפֵּשׂ לִבְנוֹ שֶׁל אַבְרָהָם כַּלָה.
ויַבְרך הגמלים
וַיַבְרֵךְ הַכַּוָונָה הוֹשִׁיב אוֹתָם עַל הַבִּרְכַּיִים = הִרְבִּיצָם, גָרַם לָהֶם לָשֶׁבֶת וְלִרְבּוֹץ.
ויַבְרך הגמלים
"וַיַּבְרֵךְ הַגְּמַלִּים מִחוּץ לָעִיר, אֶל-בְּאֵר הַמָּיִם, לְעֵת עֶרֶב, לְעֵת צֵאת הַשֹּׁאֲבֹת." (פסוק יא)

hbieser / pixabay.com

xisdom / pixabay.com

Daniel Gustavo Bueno / shuttestock.com

לרמז

וַיַבְרֵךְ הַכַּוָונָה הוֹשִׁיב אוֹתָם עַל הַבִּרְכַּיִים = הִרְבִּיצָם, גָרַם לָהֶם לָשֶׁבֶת וְלִרְבּוֹץ.

  • כְּשֶׁהַפָּסוּק מְתָאֵר שֶׁעֶבֶד אַבְרָהָם הִבְרִיךְ אֶת הַגְמַלִים, מָה הוּא מִתְכַּוֵון לְהַגִיד?
  • בַּחֲרוּ אֶת הַתְמוּנָה הַמַתְאִימָה בְּיוֹתֵר.
למצוא מים במדבר
צְפוּ בַּסִרְטוֹן וַעֲנוּ: אֵיזֶה מֵידָע חָשׁוּב בְּנוֹגֵעַ לַמַיִם בַּמִדְבָּר לְמַדְתֶם מֵהַסִרְטוֹן? כֵּיצַד הַמֵידָע הַזֶה עוֹזֵר...
למצוא מים במדבר
"וַיְהִי כַּאֲשֶׁר כִּלּוּ הַגְּמַלִּים לִשְׁתּוֹת..."
(פסוק כב)

צְפוּ בַּסִרְטוֹן וַעֲנוּ:

  • אֵיזֶה מֵידָע חָשׁוּב בְּנוֹגֵעַ לַמַיִם בַּמִדְבָּר לְמַדְתֶם מֵהַסִרְטוֹן?
  • כֵּיצַד הַמֵידָע הַזֶה עוֹזֵר לָכֶם לְהָבִין אֶת הַ"סִימָן" שֶׁבָּחַר הָעֶבֶד כְּדֵי לִקְבּוֹעַ מִי הָאִישָׁה הַמַתְאִימָה?
  • מָה דַעְתְכֶם עַכְשָׁיו עַל הַמַעֲשֶׂה שֶׁל רִבְקָה?

קרדיט לסרטון: מערוץ ה-YouTube של גלעד שדה. 

הבאר בעת העתיקה
לְפִי הַסִרְטוֹן, מֵהֵיכָן מַגִיעִים הַמַיִם אֶל הַבְּאֵר? לָמָה הַבְּאֵר הָיְיתָה כָּל כָּךְ חֲשׁוּבָה? אַתֶם יוֹדְעִים...
הבאר בעת העתיקה
"וַיַּבְרֵךְ הַגְּמַלִּים מִחוּץ לָעִיר אֶל בְּאֵר הַמָּיִם לְעֵת עֶרֶב לְעֵת צֵאת הַשֹּׁאֲבֹת." (פסוק יא)

  • לְפִי הַסִרְטוֹן, מֵהֵיכָן מַגִיעִים הַמַיִם אֶל הַבְּאֵר?
  • לָמָה הַבְּאֵר הָיְיתָה כָּל כָּךְ חֲשׁוּבָה?
  • אַתֶם יוֹדְעִים אֵילוּ עוֹד פְּגִישׁוֹת מְפוּרְסָמוֹת נֶעֶרְכוּ לְצַד בְּאֵרוֹת (מִלְבַד הַפְּגִישָׁה בֵּין עֶבֶד אַבְרָהָם לְרִבְקָה)?

קרדיט: הבאר. מתוך ערוץ מקראנט אתר התנך. הועלה בתאריך 24 בינו׳ 2018  

תנ"ך בחרוזים- אליעזר ורבקה
צְפוּ בְּאֶפְרַיִם סִידוֹן, מְחַבֵּר הַסִדְרָה תָנָ"ךְ בַּחֲרוּזִים, מַקְרִיא אֶת סִיפּוּר אֱלִיעֶזֶר וְרִבְקָה. הסרטון הופק ע"י...
תנ"ך בחרוזים- אליעזר ורבקה
"כִּי אֶל אַרְצִי וְאֶל מוֹלַדְתִּי תֵּלֵךְ וְלָקַחְתָּ אִשָּׁה לִבְנִי לְיִצְחָק." (פסוק ד)

  • צְפוּ בְּאֶפְרַיִם סִידוֹן, מְחַבֵּר הַסִדְרָה תָנָ"ךְ בַּחֲרוּזִים, מַקְרִיא אֶת סִיפּוּר אֱלִיעֶזֶר וְרִבְקָה.

הסרטון הופק ע"י ניהול פלוס בע"מ עבור הטלוויזיה החינוכית הישראלית.