ביחידה זו נבחן את הצורך בהנהגה ומהן המשמעויות של הגליית ההנהגה. נעמיק את הקריאה בתהליך החורבן ובמשמעות הצומות והזיכרון גם בימינו. מתוך לימוד זה נשאל מהי משמעותו של תהליך, האם יש נקודות אל-חזור וכיצד השתלשלות אירועים יכולה להביא לחורבן. בהמשך היחידה נפגוש ברצח שנראה כרצח פוליטי, נעסוק בגבולות המחלוקת ומה ההשלכות של חריגה מגבולות אלו.
חורבן יהודה
מלכים ב כד (ח-כ), כה
מבט מלמעלה
שיעורים
אובדן ההנהגה
נעסוק בהגליה של הנהגת ממלכת יהודה ועל השפעות האירוע ומשמעויותיו כפי שבאים לידי ביטוי בספר מלכים.
פרק כד, ח-כתהליך של חורבן
נבחן את המשמעות של תהליך החורבן וההשלכות של האירוע על הזיכרון הלאומי.
פרק כה, א-כאצום גדליה – מלחמת אחים ורצח פוליטי
רצח גדליה מציב במרכז את שאלת גבולות המחלוקת.
פרק כה, כב-כומאמרים דידקטיים
מי אשם בחורבן יהודה? מאמר דידקטי לפרקים כד-כה במלכים ב.
פרקים כד (ח-כ), כהאובדן ההנהגה
נעסוק בהגליה של הנהגת ממלכת יהודה ועל השפעות האירוע ומשמעויותיו כפי שבאים לידי ביטוי בספר מלכים.
פרק כד, ח-כתהליך של חורבן
נבחן את המשמעות של תהליך החורבן וההשלכות של האירוע על הזיכרון הלאומי.
פרק כה, א-כאצום גדליה – מלחמת אחים ורצח פוליטי
רצח גדליה מציב במרכז את שאלת גבולות המחלוקת.
פרק כה, כב-כומאמרים דידקטיים
מי אשם בחורבן יהודה? מאמר דידקטי לפרקים כד-כה במלכים ב.
פרקים כד (ח-כ), כה