ספר עמוס מביא נקודת מבט ייחודית על ממלכת ישראל: הוא עוסק בעוולות המוסריות שבין אדם לחברו וחוזה את החורבן שעתיד לקרות שנים רבות אחרי תום נבואתו בישראל.
ביחידה זו נעסוק בפערים בחברה בישראל שעמוס מזהה, נעסוק גם בדרישתו של עמוס למוסר בבסיס הפולחן ובאופן שבו תפס את תפקיד הנביא – שליחות מאלוהים, כשופר שמתריע על האסון במטרה למונעו.
עמוס
עמוס ג (א-י), ד (א- ט), ז (י- יז)
מבט מלמעלה
שיעורים
"רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי" – כגודל הקרבה כן גודל האחריות
נלמד על גודל הציפייה מעם ישראל, על תפקידו של הנביאים להזהיר ולהציל ועל הבעיה שמזהה עמוס – העושק.
פרק ג, א-י"בֹּאוּ בֵית אֵל וּפִשְׁעוּ" – בין הפולחן למוסר
נלמד על חטאיהם המוסריים של עשירי שומרון ועל התפיסה המוטעית שהפולחן לבדו הוא רצון האל. נדון בחשיבותו של המוסר.
פרק ד, א-ט"חֹזֶה, לֵךְ בְּרַח" – על הקושי לשמוע ביקורת
מתוך עיסוק בדו-השיח בין אמציהו הכהן לעמוס סביב גירושו של עמוס מממלכת ישראל נדון בקושי להתמודד עם ביקורת.
פרק ז, י-יזמאמרים דידקטיים
מאמר דידקטי המתמקד בתוכחה החברתית של עמוס בפרק ד.
פרקים ג (א-י), ד (א- ט), ז (י- יז)"רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי" – כגודל הקרבה כן גודל האחריות
נלמד על גודל הציפייה מעם ישראל, על תפקידו של הנביאים להזהיר ולהציל ועל הבעיה שמזהה עמוס – העושק.
פרק ג, א-י"בֹּאוּ בֵית אֵל וּפִשְׁעוּ" – בין הפולחן למוסר
נלמד על חטאיהם המוסריים של עשירי שומרון ועל התפיסה המוטעית שהפולחן לבדו הוא רצון האל. נדון בחשיבותו של המוסר.
פרק ד, א-ט"חֹזֶה, לֵךְ בְּרַח" – על הקושי לשמוע ביקורת
מתוך עיסוק בדו-השיח בין אמציהו הכהן לעמוס סביב גירושו של עמוס מממלכת ישראל נדון בקושי להתמודד עם ביקורת.
פרק ז, י-יזמאמרים דידקטיים
מאמר דידקטי המתמקד בתוכחה החברתית של עמוס בפרק ד.
פרקים ג (א-י), ד (א- ט), ז (י- יז)