המדרש מציע אפשרויות שונות לשאלה – מה ראתה במשה אמו.
לאיזה טוב מתכוונים
"...וַתֵּרֶא אֹתוֹ כִּי-טוֹב ..." (פסוק ב)
לקריאת המדרש
"…ותרא אותו כי טוב הוא…"
רבי מאיר אומר: טוב שמו
רבי יהודה אומר: הגון לנביאות (= מתאים להיות נביא אלוהים),
אחרים אומרים: שנולד כשהוא מהול (נולד נימול, בלי הערלה שמסירים בברית המילה),
ורבנן (חכמים) אומרים: בשעה שנולד משה נתמלא כל הבית כולו אורה, כמו שכתוב כאן: ותרא אותו כי טוב הוא, וכתוב שם (בבראשית א) וירא אלהים את האור כי טוב…."
(שמות רבה פרשה א)
- אנחנו רואים במדרש כי אפשר לפרש את המילה 'טוב' שבפסוק בדרכים שונות. מה הפירוש שנותן לה כל אחד מהחכמים בהקשר של התינוק משה?
- ומה אתם חושבים?