סגור תצוגת כיתה
הפרק

המרדף אחר דוד

שמואל א כג

מבט מלמעלה

שמואל א פרקים יח-כה מיועדים ללימוד עצמי.

למה?
צורת הלימוד הזאת מאפשרת להעמיק בחומר הנלמד.

כמה?
שמונה פרקי לימוד חולקו לשש יחידות לימוד.

מתי?
הלימוד העצמאי מאפשר לכל אחד להתקדם בקצב שלו.

איך?
היחידה מלווה בהסברים ובשאלות.
ההסברים מסייעים ללמוד את הסיפור באופן רציף.
השאלות מסייעות לוודא את הבנת הכתוב.
כל יחידה מלווה בשאלות מחשבה וחקר שעליהן יש לענות בסוף היחידה.

_________
על הפרקים
ביחידת הלימוד הזו, הרביעית במספר, נתמקד בעיקר בפרק כג.
יושבי העיר קעילה שבהרי יהודה מותקפים על ידי פלשתים. שאול המלך עסוק ברדיפה אחר דוד, אינו ממלא את תפקידו כמלך ישראל ואינו מושיט יד לסיוע. במקומו, דוד מחליט להושיט יד ולהילחם נגד פלשתים.
לשאול נודע כי דוד יושב בקעילה, והוא מחליט לתקוף את העיר. האם אתם זוכרים את גורל העיר נוב? ובכן יושבי קעילה חוששים מזעמו של שאול, והם מוכנים להסגיר את דוד לידיו. דוד בורח משם למדבר זיף, אבל גם אנשי זיף מבקשים להסגיר את דוד לשאול.

ביחידה זו נשאל:

  • האם אפשר להבין את החלטתם של אנשי קעילה ואנשי זיף להסגיר את דוד? האם פעל דוד כראוי כאשר ביקש מקלט בערים אלו? האם לא לקח בחשבון את הסכנה שהוא מפיל על תושבי הערים הללו?
מידע כללי
  • ספר שמואל א: יחידות לימוד עצמי
  • יחידת הפרקים פרק כג
  • קבוצת גיל כיתה ז
  • נושאים מרכזיים ביחידה אנשי קעילה ואנשי זיף נגד דוד
  • מספר שיעורים מומלץ 1
  • שתפו
העשרות
מדרשים
ניבים וביטויים
תרבות ואומנות
סיפורו של מקום
ריאליה מקראית
סרטונים